Jaa a ja måste bara det var bara såå!! hihi!! Men tänkte att ja prövar den att om de int e e bra så skickar jag den tillbaka! Men ja började fundera när jag såg iltasanomats otsikko att de ska bli lika kallt i sibirien för nån dag sen så tänkte ja att j behöv nog en ordentlig dunrock!
fredag 3 december 2010
Dag 3 - Mina föräldrar
Då ska jag berätta lite om mina föräldrar. Börjar helt att jag har en mamma och en pappa :D Mamma heter Ritva och Pappa heter Per-Erik men kallas Pärkka eller Hippi av typ alla som känner honom! Min mamma e 55år och min pappa 59år. Dom bor i ett rött hus med vita knutar i Hangö. Min mamma jobbar som bostadsförsäljare eller va de nuheter på OP och min pappa är pensionär men jobbade förut som Sailorman! :D
Många säger att jag liknar helt otrolit mycke min mamma och de tycker hon själv också men ja ser nog ingen likhet mellan oss :D Hon är också en jätte lätt bortskämmare... ^^ Iallafall sina barnbarn ;) Men också i matlagning! Mammas mat e bäst!! Men hon e också helt super envis!!
Ja jag kan ju börja med att förklara lite varför min pappa kallas till Hippi. De beror på att han var super lockigt hår men då han var yngre så hade han låångt hår och de va liksom heelt affro och efter det har väl han alla kompisar börja kalla han Hippi... eller de e hans story ;D
Min pappa älskar havet och det förstår man ju då han typ helalivet vari på havet. Men han har också en stor hobby som har just med havet och gör och det är ju hans Mega båt som han alltid perklar om :D
Och min pappa har inte körkort så om mamma är borta så kuskar han döttrar omkring på honom... jepp!
Min pappa lagar världen bästa innerfileér och vitlökspotatis och ärtsoppa! Nam!Dag 2 - Mina syskon!
Jag har som sagt en stora syster! Hon heter Jill och är 27 år gammal (herre guud ja måsta rikit fundera att hur gammal e hon egentligen :D tänkte först på 25 typ :D) så hon är 7år äldre än mig. Hon har alltid varit en andra mamma till mig, faktist ända sen jag var en lite skit! Hon sköte om mig och städade mitt rum och gjorde det snyggt med alla Spice Girls planscher från alla hennes frida tidningar. Ja hon var en riktig stora syster ;)
När hon blev lite äldre och jag ännu var en lite skit så styla hon mig alltid :D Och när hon for till stan och shoppa så då köpte hon alltid kläder åt mig :) funny! Jag visste nästan alltid när jag fyllde år att vem som hade varit med och välja presenter åt mig för hon visste ALLTID vad jag ville ha (det gör hon fortfarande!). Hon hittar alltid de där små extra sakerna som man blir helt wow med!!
Min syster var nog en ganska teini syrra för när jag mamma och pappa alltid for ut på sjön till vs typ då stod hon på bryggan super nöjd och vinkade glatt för sen hade hon huset för sig själv och bjöd halv hangö på fest! Jaa a dörrar har varit sönder och dörr handtag mina Spice Girls planscher och hunden fulll! Jaa a allt tänk värt! Sen var det alltid nå killar som stod och väntade på henne med dom där stor mega monster truk bilarna utanför vårt hus... En riktitg fjortis alltså :D Och hon kom ALLTID hem full på morsdagen och väkte mig typ att "far o laga moronmål åt mamma!"
Min syster och min kusin Peik så brukade kalla mig till "världs problem" då jag var liten (händer faktsit ännu -.-) Jaa a vet nog faktist inte varför dom gjorde de...
En grej som alla som känner min syster vet att hon ALLTID är sen!! Ingen skillnad om det är mat kl.18.00 eller bröllop kl 16.00 utan aaalllltid sen!!
Min syster har en ljuvlig famlij dit det hör hennes nog blivande man Diddi (Andreas på riktit men!) Lana 3år och viktitgt snaaart 4år! och Ada 1år vid kanten av 2 år :) När man kommer hem till dom så vill man nog int gå därifrån :D (eller ibalnd kanske...) för dom har sin lilla egna stämning där och de e så mysigt :) Och de e så roligt när Ada ha blivi så stor att hon pratar och håller på och gör precis vad storsyrran gör!
Lana Jill och Ada på första glassen på sommaren :)
När hon blev lite äldre och jag ännu var en lite skit så styla hon mig alltid :D Och när hon for till stan och shoppa så då köpte hon alltid kläder åt mig :) funny! Jag visste nästan alltid när jag fyllde år att vem som hade varit med och välja presenter åt mig för hon visste ALLTID vad jag ville ha (det gör hon fortfarande!). Hon hittar alltid de där små extra sakerna som man blir helt wow med!!
Min syster var nog en ganska teini syrra för när jag mamma och pappa alltid for ut på sjön till vs typ då stod hon på bryggan super nöjd och vinkade glatt för sen hade hon huset för sig själv och bjöd halv hangö på fest! Jaa a dörrar har varit sönder och dörr handtag mina Spice Girls planscher och hunden fulll! Jaa a allt tänk värt! Sen var det alltid nå killar som stod och väntade på henne med dom där stor mega monster truk bilarna utanför vårt hus... En riktitg fjortis alltså :D Och hon kom ALLTID hem full på morsdagen och väkte mig typ att "far o laga moronmål åt mamma!"
The Happy Family! :)
Min syster och min kusin Peik så brukade kalla mig till "världs problem" då jag var liten (händer faktsit ännu -.-) Jaa a vet nog faktist inte varför dom gjorde de...
En grej som alla som känner min syster vet att hon ALLTID är sen!! Ingen skillnad om det är mat kl.18.00 eller bröllop kl 16.00 utan aaalllltid sen!!
Min syster har en ljuvlig famlij dit det hör hennes nog blivande man Diddi (Andreas på riktit men!) Lana 3år och viktitgt snaaart 4år! och Ada 1år vid kanten av 2 år :) När man kommer hem till dom så vill man nog int gå därifrån :D (eller ibalnd kanske...) för dom har sin lilla egna stämning där och de e så mysigt :) Och de e så roligt när Ada ha blivi så stor att hon pratar och håller på och gör precis vad storsyrran gör!
onsdag 1 december 2010
Klick!
Jaa aa ja klicka just hem ett par snygga highheels från Nelly.com ;) Men nu är det er tur att gissa vilka det var som jag beställde...
Min lilla bambi Bruno.
Vår lilla pudel Bruno har jäätte länge haft konstig "hosta" liksom flera år men vi ha tänkt att de e för att han mårrar så mycke men nu senaste tiden ha de blivi mycke värre och mamma och pappa bestämmde sig för att fara till djurläkaren med han. Och först trodde dom det var nått i hjärta men sen så kom dom fram till att det var i lungorna och för att få vet vad det är så måste han på röntken. Så mamma for idag med han till Salo för att röntkas. Och det kom fram att han har astma :( Stakin! Stackars liten beibi :( Så nu ska han äta astma medicin...
Bruno <3
Så igår nä ja kom hem börja jag genast och fixa mina naglar :D ja va såå ivrig :D men ivern for nog sen då ja sist och slutligen satt 4 timmar och fixa på dom :D De va sååå svårt att gör med vänstra hande på högra så det var nog första och sista gånge jag gör till mig själv haha... men dom blev ganska fula när dom var typ neutrala utan nå glitter eller färg så ja var idag och köpte lite olika gitter så ja satt svart och vitt glitter blandat så dom blev lte nyårs aktiga nu!! :) Kom på också att förut då jag hade naglar så efter en dag så blev jag trött på dom och ville ha bort dom och de var nog lite samma nu så de var nog sista gången ja lagar långa naglar... nästa gång aknske ja agar bara på min egen nagel utan att förlänga dom...
Heeelt ok för att ha själv gjort dom jag är nog helt nöjd faktist! :)
Mina första!
Ja så igår började vår GelNagel kurs, och ja va helt nere då ja inte hade nån kund men en flicka let mig dela hennes kund :D haha låter lite sluskit :D
Så jag fick göra ena hande och hon den andra. Och ja va helt ivri under hela kursen fråga alt möjlit och tog fullt med bilder, alla bara kolla på mig som om ja va nått freak :D Och jag blev faktist super nöjd! Jeij! Så här ser ni slut resultatet!:
Jag gjorde den övre handen!
Så om nån är intresserad så skicka viesti eller hör av er vi FB så kan jag fixa åt er för billigt pris! :)
Dag 1 - Om mig!
Jag heter Hanna och Julia i andra namn och jag är 20år gammal. Jag är född i Hangö. Jag började skolan då jag var 6 nästan 7 år gammal, men efter att gått 3 klass så bestämmde sig mam och pap att jag skulle gå om 3 kalss för jag var ganska busig och kunde int heller konsentrera mig så bra + lite dysleksi där på så... Så jag börja om 3an och fick nya kompisar (för livet!) och fortsatten grundskolan med dom :)
När jag var 7 år började jag scouterna (eftersom syster gick där så måste ju lilla syster gå samma fotspår typ..) och där gick jag typ 8år kanske och slutade då jag var 15 kasnke? Men därifrån har jag roliga eviga minnen!
När jag var kasnke 5-8 så var ja big fan av Spice Girls och BSB! Det skulle ni nog ha vetat om ni skulle ha sett mitt rum... Alla väggar var täckta med affischer på SG och BSB :D kläder hade jag av dom och alla deras låtar kunde jag utan till! Jag var faktist också stooor fan av Tina Turner haha :D
På 9ans höst så fick jag lov av min mamma att söka som utbyteselev till usa (efter mycket gnällas)! Och de var hard work med papper och allt och jag kan säga att jag var verkligen inte de bästa på engelska så de var nog en struggle att skriv allt på engelska. Men de fixade sig och i juli 2007 så stack jag iväg mot massachusetts Boston för att vara på utbytesläger i 2 veckor! Där träffa jag många roliga männiksor från Finland, Norge, Spanien, Holland, Danmark.. Eter det så flög jag till Wisconsin till min host family.. Men jag bodde hos dom kanske en månad 2, då jag böt till min andra familj.. Dom var så freakiga och så och sen så sa en flicka att jag kunde flytta till henne, så vi fixa de. Sen kom hon efter mig e moron och vi packade hela hennes mini bil full och for iväg till henne! Det var min födis då vi flyttade och Alissa (som jag flyttade till) så hade fyllt dagen före så mi host mam och hennes styv mamma hade beställt en mega svart kaka var det var våra namn på och den var den godaste kakan jag nånsin ätit ;)
Men där gick jag i high school ända till december då jg beslöt mig för att komma hem :)
Efter usa resandet så började jag jobba i Ulla-Dress hangös bästa butik! Där jobbade jag ända till augusti 2008...
... För sen började jag Gymnasiet :D och det var riktitg rolit men int fick ja nu riktit nått utav det än det roliga bara :D
Sommaren 2009 var nog min bästa sommar för då var det min första sommar som 18 och jag bara festade och jobbade int nått mer än de :D huh de var nog bara skojj den sommaren!
Augusti 2009 så flyttade jag på riktigt hemmifrån till storstaden H:fors för att börja studera till kosmetolog i Prakticum! Och där fick jag ljuvliga kompisar!! Men det var nog en hell skola måste jag säga... Samma höst som jag började där så började jag och Henkka dejta på nytt... och på den stigen e vi ännu ;) <3
Då sommaren kom så hade jag fixat två jobb åt mig och det var ju då gammla vanliga Ulla-Dress och sedan Tivoli hangös bästa party bar under sommaren! Och där jobbade jag varje vs under hela sommaren (nej förlåt ett vs hade jag ledigt (; ) ända tills min skola började i H:fors igen..
Men jag hann inte gå länge i Prakticum förän jag blev fedup!! Och då bestämmde jag mig för att hitta en lösning till det hela... Och det ända jag kom på vara att flytta helt och hållet bort från H:fors till Åbo där mina Hangö vänner var (som jag saknade sååå). Så jag tog kontakt med en privat kosmetolog skola i Åbo Turunkosmetoligikoulu och frågade om jag kunde börja där.. De tog kanske 3 veckor före jag fick svar och när jag fick JA svaret så fick jag kämppä nästan genast och flyttade hit!! och här e ja nu!!!
Huhu där va en piku liten del om mig! ;)
När jag var 7 år började jag scouterna (eftersom syster gick där så måste ju lilla syster gå samma fotspår typ..) och där gick jag typ 8år kanske och slutade då jag var 15 kasnke? Men därifrån har jag roliga eviga minnen!
När jag var kasnke 5-8 så var ja big fan av Spice Girls och BSB! Det skulle ni nog ha vetat om ni skulle ha sett mitt rum... Alla väggar var täckta med affischer på SG och BSB :D kläder hade jag av dom och alla deras låtar kunde jag utan till! Jag var faktist också stooor fan av Tina Turner haha :D
På 9ans höst så fick jag lov av min mamma att söka som utbyteselev till usa (efter mycket gnällas)! Och de var hard work med papper och allt och jag kan säga att jag var verkligen inte de bästa på engelska så de var nog en struggle att skriv allt på engelska. Men de fixade sig och i juli 2007 så stack jag iväg mot massachusetts Boston för att vara på utbytesläger i 2 veckor! Där träffa jag många roliga männiksor från Finland, Norge, Spanien, Holland, Danmark.. Eter det så flög jag till Wisconsin till min host family.. Men jag bodde hos dom kanske en månad 2, då jag böt till min andra familj.. Dom var så freakiga och så och sen så sa en flicka att jag kunde flytta till henne, så vi fixa de. Sen kom hon efter mig e moron och vi packade hela hennes mini bil full och for iväg till henne! Det var min födis då vi flyttade och Alissa (som jag flyttade till) så hade fyllt dagen före så mi host mam och hennes styv mamma hade beställt en mega svart kaka var det var våra namn på och den var den godaste kakan jag nånsin ätit ;)
Men där gick jag i high school ända till december då jg beslöt mig för att komma hem :)
Efter usa resandet så började jag jobba i Ulla-Dress hangös bästa butik! Där jobbade jag ända till augusti 2008...
Sommaren 2009 var nog min bästa sommar för då var det min första sommar som 18 och jag bara festade och jobbade int nått mer än de :D huh de var nog bara skojj den sommaren!
Augusti 2009 så flyttade jag på riktigt hemmifrån till storstaden H:fors för att börja studera till kosmetolog i Prakticum! Och där fick jag ljuvliga kompisar!! Men det var nog en hell skola måste jag säga... Samma höst som jag började där så började jag och Henkka dejta på nytt... och på den stigen e vi ännu ;) <3
Då sommaren kom så hade jag fixat två jobb åt mig och det var ju då gammla vanliga Ulla-Dress och sedan Tivoli hangös bästa party bar under sommaren! Och där jobbade jag varje vs under hela sommaren (nej förlåt ett vs hade jag ledigt (; ) ända tills min skola började i H:fors igen..
Men jag hann inte gå länge i Prakticum förän jag blev fedup!! Och då bestämmde jag mig för att hitta en lösning till det hela... Och det ända jag kom på vara att flytta helt och hållet bort från H:fors till Åbo där mina Hangö vänner var (som jag saknade sååå). Så jag tog kontakt med en privat kosmetolog skola i Åbo Turunkosmetoligikoulu och frågade om jag kunde börja där.. De tog kanske 3 veckor före jag fick svar och när jag fick JA svaret så fick jag kämppä nästan genast och flyttade hit!! och här e ja nu!!!
Huhu där va en piku liten del om mig! ;)
Dåligt uppdateras!
Jaa aa ja ha nog vari helt grym på att uppdatera de senaste dagana.. Not! Men nu kom ja på hur ja iallafall måst få ETT inlägg hit ända fram till jul och det hitta jag på Paows blogg! Att berätta om mig och saker som har med mig att göra varje dag fram till julen.. Fast det var meningen att det skulle ända fram till nyåret men det var ändel saker som jag tyckte var samma och lite onödiga så ja fixa om dom lite :) Så det blir en liten bloggjulkalender om mig ;)
Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Mina syskon
Dag 02 – Mina syskon
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Mina rädslor
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Favorit färg
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Det här saknar jag
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Min favoritplats
-
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















