Visar inlägg med etikett Normi. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Normi. Visa alla inlägg

tisdag 24 augusti 2010

mycket att berätta!!

Va just och fixa min mega kasa med skit byk som ja hade här i kämppän liggandes!!! sköönt!! Nu väntar jag bara på att de ska tårka :) Ja älskar doften av rent byk!!!!! :) Och nu hade jag Bio Luvils tvättmedel så det kommer att dofta sååå gött ;)

Jag har heelt glömmt att berätta!! På fredagen då jag och mamma körde hem från stan så hörde vi på Radio X3M. Sen börja dom prata om att dom sku ha en tävling som BARA kvinnor fick delta i, alltså "Kvinnotävlingen" hette den. Så mamma va helt att Hanna soita sinne!! Man sku ringa genast då man vist vad det var för biisi som dom spela. Och jag hade nummret färdigt och genast då det börja så ringde jag! Och det vara ganska lätt för det var "Girls just wanna have fun". Sen då dom svara så blev ja heelt speachless :D Men ja fcik det nog rätt! Nåja så börja den riktiga tävlingen då! Och det vara att man skulle gissa var ljudet var. Första ljudet var att damsuga, men den fik jag inte utan den fick den andra bruden som var med. Nästa var att diska och de tog jag!!! Så nu var det en kvar som var den ratkeneva! Jag hörde jätte dåligt för den där andra bruden fnittra och hade sig helatiden i luren så det var ganska svårt att höra var det riktit var! men sen gav dom ett ledtråd och det var att "man kanske kan släppa en tår när man gör det här" och då visste jag genast att skäraaaaaa löööööööök!!!!! :D Fast dom hörde "kärlek" :D Så jag vann !!! JEEE!! I'm a pro ;)

Ha kollat nu på Teen Mom och ja gråter helatiden :') ja tycker så synd om flickorna när dom har såna där skit pojkvänner som int alls bryr sig om dom eller om deras bebin :( USCH! (ja hatar pojkvänner som treat their girl/girlfriends like crap!!)


Neej nu måst jag nog fara ner och kolla mitt byk!!

torsdag 12 augusti 2010

I'm glad im still alive!!

Huoh! Fick viesti av henkka igår att "ska vi fara o åka prätkä efter jobb?" sååå ofcourse så vill ja ju de!!! Ha gnällt nu ett halv år bara ;) Nåja så valde vi kläder och allt va bra förutom mina hanskar, dom va helt sika små!(ja ha r så jäävla långa fingrar så dom va allt för korta!) men ja tänkte nu att ja säkert kan leva me de! Nåja så starta vi o for iväg o de va lite obekvämt för de fanns liksom ingenstans att hålla i så ja höll nu nånstans... men efter kanske en 15minuter så börja mina fingrar domna av dom där hanskana för dom va så spända o äkliga så ja kunde liksom int hålla på de vise i nånstans ordetligt... Sen när han körde på ens små nå gropar eller någo så känndes de ju som om man sku ha flygi iväg :/ nåja så körde vi nu förbi Ekenäs och till snappertuna förbi nå hästar o så for vi en runda där vid nå slott som ja aldri såg nånstans... sen sa ja till Henkka när vi va vid korsningen och sku svänga till ekenäs att "vi far via Prisses!!" Men han ville int så int for vi sen heller :(:( blääää!!!
Sen kom vi hem och ja var helt jätte svetti o äkli och så han ja bara ta av mig motorcykel klädena så sa han att vi sku efter hans mami från Åbo. Så dit for vi sen och var hemma 23.30 typ -.- snaaaaaaaaark!

lördag 31 juli 2010

Perus Hannas Fredag...

Idag var det då fredag... Jag var först på jobb i Ulla-Dressen, de var riktit kiva dag idag. Vi var ensama med lilla och vi va ganska slö så dagen gick ganska snabbt :) Ännu snabbare gick det när hon hade köpt ylläri mega påse med Fani Palan :P Slurpp!! Och idag bestämmde a mig för att INTE köpa någo nya kläder mera under tiden då ja jobbar! Måste spara liite pengar till stan... OM ja nu då får mig iväg flyttad dit.. får se.....

Vi hade planera med syster att fara ut och äta då de är hennes kars födis nu på lörda så vi tänkte fira honom liite. Så det blev Tico Taco! Heelt gott var det nog men portionerna sku nog ha kunna vara en aning större för killarna blev nog int så mätta på det, men vi flickor blev ;) Efter det så gick vi till HSF på efterrätt. Men ja tyckte dom hade liite dåligt med efterrätter?? Mn ja beslöt mig sen för att ta en Choklad Fondant tror ja den hette?? de va så bra för där sto att de va till en svartvinbärs sås typ, och ja avskyr svartvinbär så ja sa att ja int ville ha de men sen då dom andra fick sina fondanter med svartvinbärs såsen så va de ju bara några droppar där breve så dom tyckte ju att ja va löjli när ja int kunde äta de.. Men ja hade tänkt mig att dom sku ha typ satt de på den där fondanten så därför ville ja ju int ha de.. ;) Sen tog vi också en drinkki till och de smaka precis samma som min favorit slushi på TIVOLI :)

Haha jag sku snabbt ta ett foto i hissen efer att vi hade vari hos Henkkas mummi, men de blev liite för brott så ja har nån knäpp min pä ;) Men Henkka e söt!

Efter allt njutas så kom ja hem och vila liiite för ja sku ju på jobb, som alltid! Men ja fick nog int mycke sovit för sen kommer Henkka hem o yrar någo och sen mittiallt var ju klockan så mycke att ja måste stiga upp och göra mig i ordning och sen sticka på jobb!
Men de var helt skön jobb dag idag, roliga människor och så fick ja ju sluta tidigare.. Men ja diggar int fredagar lika mycke mera som ja gjorde förut. För nu e de så att ja ofta just ha haft jobb på dagen sen har man någo på kvällen före man ska på jobb så man hinner int ta de lungt alls före och sen har man ännu en lååång lördag fram för sig.. :/ nåjaa men man lir ju allti som tur belönad vid något skede!




Men nu ska ja nog ta o lägga mig så ja orkar imoron för imoron är ja ensam i ena btiken o Lillan i andra så de kommer att bli ganska hetsigt.... Men tuti got and c ya later aligator!

onsdag 7 juli 2010

Skönhetsdag??

Igår han jag itn alls skriva i bloggen, för genast efter jobbet så hade jag franshuolto och det tog dryga 1 och en halv timmen och efter det var klockan nästan halv sju och sju hade vi varattu pöytä i Makaroonitehdas...
Men nu forsätter jag berätta liite om frans huolton. De va aldri på det viset tagi sjukt men igår såå såg jag faktist ut som om jag sku ha lipa/doka en hel vecka. För när hon teippa ner mina undre fransar med silikon "teipp" så for de tror ja lite för långt att de hela tiden rörde i mina ögon i en och en halv timme... Och ja våga int säga åt henne att de tog sjukt utan ja bara låg där hela tiden.. Usch de va hemst.. Men ja kom nog ut därifrån med über snygga lashes men med grymmt röda ögon... Autch! Sku nog sätta bild men de ser så gross ut så ja iss nog int :( Tintti trodde ida typ att ja hade krapula så de måst ju se kunno paha.. och va ha månne alla kunder kela när ja ha stått bakom kassan i Ulla?? :S

Sen efter allt ögon piinas så for vi med Henkka till Makaroonitehdas och käka. Jag fundera på PestoPasta och Bolognese men ja beslöt mig sen att ta Bolognes vilket som var ett misstag.. Portionen ar stor, att de va ett pluss för dom brukar oftast va små men de maska helt som en färdig köpt annos... Och sen fråga ja faktist om ja sku ha fått med extra vitlök för ja hade så vitlöks himo päällä.. men nej "kokit ei tykkää ku vaihtaa niitten reseptii" "ööö nå jahah men de e ju jag som ska äta de??" tänkte ja för mig själv... Sen kosta vattnet 2.50€ och bröd som dom fråga att "haluteko te leipää" så kosta 4.50€ som va tortt och som man bara fick nå olivbalsamicodipp blandning av som man sen sku dippa de i. Att de va nog liite så där "Njaaa!"..


måndag 5 juli 2010

My day off!

Igår så for ja ju ganska tidigt o tuti (21.30 typ) så idag vakna jag där en 8 tiden, heelt skönt att vakna den tiden! Sen skicka Henkka att har var i bryssel och att han efter 2 timmar sku fortsätta till Finland, de gjorde min moron super! Så då fick jag iver att stiga upp också! Så jag gick till stan, så for ja och hälsa på Janette på jobbet. Så var jag på en heelt okej sämla på cafét och så for jag tillika och hälsa på Tintti i Peak&Gant! Där hitta jag min bort tappade telefon laddare ;) Så tänkte jag att ja skulle fara tillika och hälsa på min mor i banken men hon var inte där.. Hon var tydligen och visa någo hus.. Så tog jag mig ner till mammas och pappas där jag fick för mig att tvätta min svarta bil! Och vips efter några muskel övningar med svampen så hade jag en pink bil mittiallt (jag blev ju nästan schockad!) Så nu täcks jag köra omkring me den igen ;)
Sen sökte jag mig till SäätöPörssi för att köpa lite dammsugspåsar så att ja sku fåå lite dammsugit här hemma ;)
Så min lediga dag har hittils gått ganska snabbt! Fast engentligen så sku ja nog vilja ligga på stranden eller gården och bara cätcha bruna, meen nejj!

Nu väntar jag bara att klockan ska bli så att henkka kommer hem! NAJS!

Ny tvättad Caj
(Hon bländar ju helt i ögonen ;))

söndag 4 juli 2010

DUSCH!

Idag på kvällen före jobb så kela ja om ja borde fara i duschen eller int??!! För tänkte att de sku ju kännas fräschare men ja sku ändå komma hem ner dränkt i alkohol 50/50..... För ja var på moronen i duschen men ja tvätta int håret så de störde mig lite. Så ja hoppa i duschen sen också... Nå så for ja ti Tivoli o de verka exträmt lungt (int kela ja ju att de hade vari beachfotis o all möjlig happenin' på dagen) för sen mittiallt blev de sån jäääkla rysä så sen hade ja min vita fina t-paita genom våt o armar o ben va o helt i sprit! NAM!! Free drinks, come and lick my leggs!! Ussch ussch!!!

Men de va nog veckans träning igen på Tivoli!! De e bra med sånt jobb där man får träning tillika!! ;) Ben rumppa o fötter sjuka några dar...!

torsdag 1 juli 2010

Krapula päivä!

Idag på moronen vakna ja med hirvee darra :/ sen steg ja upp först 8.30 så ja fick en aning brott då ja sku vara på jobb kl 9.00 -.- Men jag hann super! Var där fem före till och med ;) Men varför lär man sig ALDRIG att det inte lönar sig att dricka kvällen före man ska på jobb? För man orkar ju inte göra någo o tiden går ju så jävla långsamt då... Nåjaa men på mat pausen for ja o äta lite darra ruokaa.. Pidee ;) Men de va nog så lame dag idag att hoho!!
Sen kom jag hem och sov 2 timmar och vaknade till 19 då jag hade lovat mammas granne (Carita) att jag skulle göra fotvård åt henne. De var riktit kiva att göra någo sånt emellan :) Har ju int annars så mycke jobb så gör liite extra på sidan om också ;) ... Höhöhö!!
Och nu i en timme ungefär så har jag fixat i gäst rummet då jag får någo okända gäster hit på lördagen.... :D Guuud va vi har romu där! Usch!

Men konstit att jag ändå har orkat med allt det här fast jag haft mega krapula ^^ måst väl börja doka varje dag så man for någo gjort :D:D hehe!


(nu ska ja fortsätta städa liite o sen fara o tutii)

onsdag 30 juni 2010

Pissmatta!

Idag på jobbet bestämmde jag mig för att fara ner till mam och pap o tvätta min matta som luggit där i någon månad ner pissad av S... Så for ja o köpa tallsåpa och körde ner till dom.. Så såg ja att pappa sto och tvättade båten... Great! Ja sku ha vilja ha den till vs men nu om ja tvättar den imorn är ja inte helt säker på om den blir torr :/ Dumma Spanky som i första hand sku pissa ner den!

Men sen bestämmde vi med mamma att vi ska fara till Classic Pizza och äta ida! Jee äntligen! Så ja fick brott hem i duschen och att fixa mig, så de borde ja göra nu ;) Senare ikväll skall ja och hänga med Jasu på Tivoli terassen och dricka lite sluschdrinckar :P NAM! Nuuu o föna håret hej!!

onsdag 23 juni 2010

Pipi :(

Idag på moronen då ja vakna så känndes det som en mega knut i halsen, men int fundera ja nu någo mera på de... Sen på jobbe berättar Janette att hennes syster hade angina och att hon också just hade varit trött och hängig några dar före helt samma som jag... Så tänkte ja nu att int kan ja nu ha angina att ja har nu bara ont i halsen för att vi har sånt drag i butiken... Men så for ja sen också på test heelt på skojj skull, och så va de positivt eller int nu så positivt i mina öron men... Så där va de! Nu e ja då på en 10 dagars antibiotika kur! SNYGGT! Kiva så här till midsommaren då ja har 3 dagar putki i tivoli, hur i helvete ska ja orka?? Ou nou!!
Ännu roligare e de ju då de nu e helt mega härligt väder o man sku villa ligga i solen men int iss ja nu gå ut o bli ännu mer sjuk! Ja blir säkert frisk til fredan då dom ha lova regn, heeelt sääkert!!!

tisdag 22 juni 2010

Våfflorna väntar :P

Idag var det då jobb i Ulla-Dress för omväxlighetens skull..... Ja va ganska lamapa idag... Gjorde inte så mycke, iallafall om man gemnför med energitrollet Janette :D Hon fixa o hadde sig typ hela dagen! Ja vet int men ja fick grymmt ont i föttena senare in på dagen :S har ännu också o nu typ ligger ja på soffa så dom jobbar ju int ens..
Ringde en snabbis till Henkka på matpausen (har grym ikävä redan :( ) han va just då på väg gående hem från nått casino mitt i natten. Ja blev ju heeelt i panik för int kan man ju gå hem där mitt i natten man kan ju herre min gud bli rånade eller nå annat ännu hemskare.. Så de gjorde nog int min dag bättre för ja blev nog bara mer oroligare :/
När ja kom hem hade ja liite städ fiilis så ja plocka ganks mycke undan här i vår gråtthåla :D Och så tömmde ja pissa liisas bur också.... Borde börja plocka o se lite kläder till loppis bordet som vi kommer att ha från och med den 18.7 ---> 1 månad.
Ha haft grym himo heeela dagen o så kom Natalie in o så kom ja på att vi int ha gjort plättar eller våfflor på sika länge så nu snart ska ja fara o söka henne o så ska vi väl fara till Jellus och fixa de :) Kiva att se mina flickor emellan också !!

måndag 21 juni 2010

Don't wake up the monster!

Ja somna nog heti när ja satt huve ner på dynan (Henkkas ;)) så sov ja ända till nå 11 då ja väcktes av att de står nå typer vår trappa o skriker! I was like WOOT??!! Sen kom ja på att Henkka hade sakt att dom i någo skede sku komma hit o börja fixa nå el juttun.. nå ja kela att dom kommer nog int in i sovrummet..... Så ja sov vidare..... Okej dom kom int in i sovrummet men ja vakna till att som borar i väggen o sen tromar ett fucking 2 meters rör genom väggen ovanför mig??? :O Då bestämmde ja mig för att komma ner på soffan o sova iställe.. Men ja fick nog inga sömn här heller.......

torsdag 17 juni 2010

Torsdagen!

Snart iväg på jobb, de ska bli kiva då Janette kommer väl idag också på jobb så man har nå juttu seuraa :) Och senare i kväll UUT! på AferSail avajaiset ;) Gonna be fun! Och imoron ledigt så då MÅST de va SOL!

tisdag 8 juni 2010

Så lat blogist jag varit!!

Ha nu ett par dagar fundera på att jag booorde nog skriva men jag har inte bara orka! Hade mega krapula på söndan och på måndan somna jag typ genast på soffan några timmar efter jobbet. Jag ha nu vari helt mega trött eter jobbet, när jag inte alls är van att stå och betjäna nå kunder i 8 timmar :/ Men jag fyndar varje dag kläder som man KAANSKE boorde köpa åt sig ;) Jag hitta faktist ett par skit snygga "harem" farkkun som jag absolut ska ha! Dom va helt jätte söta! Fast jag nog sa att jag inte sku köpa nå kläder alls den här sommaren men nog måste jag ju ha liite nya kläder på jobbet/jobbena!!

På tal om det så börjar jag få mega fjärillar i magen för kommande veckoslutet då jag skall första gången på jobb till Tivoli :S HOPPAS att det är någolunda tyst att jag int behöv stressa helt fullt där första dagen... Och imoron ska jag och skriva kontraktet och kolla turer! JÄNNÄ! :D

tisdag 1 juni 2010

2 skede......

Va ska ja nu säga.... Allt annat gick bra men jag tänkte köra på en tant med 3 ungar med sig.... Jag är exträmt bra kusk och jag väntar sååå på ikväll då jag ska köra ensam upp till Helsingfors eller på fredan då jag skall köra ensam till halkbanan.... Fuck!!!! Kanske jag bara borde sluta kosmetolog linjen och börja bli taxi kusk... Jag sku säkert ha fullt med customers!!!!!! NOT!!!!

Tisdagggg!

Nothing interesting happening today... Jag skall bara och köra andra skedets någo juttu idag, de är lite pirrit nog :S Tänk om jag e helt skiiit!! Ouu noou! Hoppas jag inte får den vita golfen för när jag tididgare ha kört den med Henkka så ha jag allti fått kärring stop.. flera gånger tillochmed :S :S "Nåjaaa sluta tänka på det nuu Hanna!!"
*
*
*
Tur så ska jag och fixa mina ripsin efter det ;) "blinckblinck" de blir kul! Det har fallit ganska många åt mig (kanske jag inte ha behandla dom så snällt...) så nu ska jag vara super snäll med dom i fortsättningen :)
*
*
*
Senare ikväll ska jag köra upp till Helsinki.. blahh :( sku inte alls orka men måste ju då det är vår sista skola dag imoron såå.. Liite synd då man knappast kommer att se alla under sommaren :(

måndag 31 maj 2010

Städa städa varje.. hmm.. månda :S

Nåja så idag var det då första dagen Henkka var på jobb på ganska länge... Och jag orkade inte fara till skolan så jg blev hemma i Hangö och jag hade faktsit lova han att jag sku städa. Så jag börja med att plocka undan och damsuga liiite.. Sen fixa jag Spankys "nya" bur som jag hade i stan, så den tömmde jag och satt nytt spån och hö och allt..
Jag ha nu en tid stört mig på "ett par" plastkassar fulla med tomma flaskor i som ha pantta i det såkallade "råmu rummet" så jag tog mig i nacken och bärde dom i bilen och körde och pantta dom! Bilen blev helt propp full.. De va allt som allt 18 kassar! Men nog fick vi en ganska bra summa för det också... 50€ not bad...

lördag 29 maj 2010

Friday!!!

Jag ha visst blivi lite efter i varje inlägg, skriver dom allti dagen efter :D MÅST SKÄRPPA MIG!!

Jag och Henkka var och möta och säga hejdå till min mam. och pap. som for till Amsterdam igår och tillika tog vi deras bil också.. Mhuhahah :D
Så vi for en sväng till Jumbo och kolla liite.. Jag hitta 5st fina nagellack från Seppälä (Tack Jussa och Jellu för att ni gjort bra reklam för deras nagellack ;)) och ett par rydbyx leggings. Sen var jag in till Zara och se om dom skulle ha haft någo snygga klackskor... men neeej :( måst ännu fara i stans Zara och se...

Min favorit färg var nog det här gråa... Måst nog säga att jag faller lätt för allt som är grått :)

En "space lila" lack, blå och lila glittrigt lack, det under bara gråa lacket, baby pink (a must have!), orange (coolt till bruna sommar tår!)

Så forsatte vi hem till mig och packade bilen full med tavara (hälften av alla mina kläder) + Spanky och hans bur :D

Spankyy and the mess :D

Hahha hade lite slött på hemvägen :D

tisdag 25 maj 2010

Skön dag!!!!

Efter att jag skrivit färdigt förra inlägget så kela vi med henkka vad vi skulle hitta på.. han tyckte att vi skulle fara till Högholmen... Och dit for vi sen! Tog metro till Brändö och gick resten av vägen dit, riktit skönt..piku liite svalt men uppfriskande :)
Henkka tyckte det var tråkit då alla "stora" djuren bara typ låg och sov eller att dom inte ens var där, men ja tyckte de var helt skönt att bara gå omkring och kolla alla söta beibi djur :)


Sen tog vi Högholmsbåten till baka till stan, de va KALLT! Fast de gick nog mycke fortare än att gå dit! Sen var jag exträmt hungri så vi for till Stockas Fazer Restaurang och äta! De var Yummyy! Lasagne och sallad!!!


Sen for vi och kolla i butiker, jag hitta super fina farkku shortsin från Gina Tricot och en fin Topp också! Och dom hade ljuvliga skor i Union Five! Dit måst jag faa och shoppa sen då jag får min första lön ;P


Krångel :D

SUPER CUTE!





Nu tänker jag bara chilla och ta det lungt! Imoron har vi bara halv dag skola!! F**kin' awesome!!

söndag 23 maj 2010

Hangöö hangöö hangöööööööö!!!!!


Jag var idag med min syster och hennes två döttrar Lana och Ada ut och cykla ensväng. Vi var till Ulla-Dress och sen var vi till glass kiosken och till kirpiset. Jag var och sätta skyllt till vårt bord att allt är -50% så hoppas nu nån kommer allt bort före måndagen då vår tid tar slutt :D Men ganska bra ha vi nog sålt där att jag förde ganska många par skor dit förra veckan och nu var det bara tre par kvar :D

Ada Jill och Lana i Leijon parken på glass :)

Ada diggar glass helt massor :D men de ser man väl??

Efter att jag hade hängt med min systers lilla familj så cykla jag iväg ner till Josefin. Vi sku och shoppa grill mat då vi sku grilla här på vår gård. Så jag köpte melon och hotdogs för dom hade typ inga goda grill korvar i Ali (fatit!) Nåjaa men de var riktit gott med grillad hot dog :D Sen hamna vi fara på nytt til butiken för jag glömde ju det viktigaste..... Engångsgrillen.. Så cykla vi vidare till oss och tog spanky ut i gräse. Han digga de, han mummsa helt fullt med gräs :D så satt vi säkert en timme eller mer och väntade på att Lisa sku komma, för vi kude inte sätta på engångs grillen före hon var där för annars sku den säkert inte ha varit varm då hon sku ha kommi... Så ringer jag för kanske 4 gången och frågar var hon var och så, så sa hon sen att hon redan hade ätit!! :@ så där hade jag och Josefin sutti vrålhungriga i flera timmar.. Grrrrr Lisa.........

Haha vår fina grill placering :D Melonbiten höll grillen på plats :D

lördag 22 maj 2010

Ussusssssssss! :S

Nu ligger jag i sängen och håller min Mac som skydd mot alla spöken och monster.. Okej den kan väl inte göra så mycket men de känns iallafall bättre :D
Jag tycker inte bara om att sova ensam för tänk om de kommer inbrotts tjuvar, vad ska jag då göra.. skrika på Spankys hjälp?? Eller om det kommer nån och kidnäppar mig, vad ska jag då göra.. säga till Spanky att han ringer kopsena??? Nu är jag rädd :( men får väl skylla mig själv när jag ligger här och funttsii sånt här..

Tror jag ska försöka med ett sånt knep att jag går och kollar liite skor och sånt kul och sen kanske försöker få liite sömn... Månne de sku funkka??????







Nåjaa men "Sleep tight" som man säger i USA ;)