Visar inlägg med etikett Hanna tänker. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hanna tänker. Visa alla inlägg

lördag 1 oktober 2011

Ett bra slut på en dyster vecka!

Den här veckan som snart har gått förbi har nog varit den läängsta veckan i heela mitt liv! Jag kan bara berätta att min framtid som jag såg den har ändrats rejält och min syn på livet är också heelt en annan. Och jag har faktist lärt mig en hel del! Har ALLTID tänkt och haft den "principen" "Att åt mig händer det aldrig nått". De e ingen skillnad att går jag hem på natten från baren, eller läser jag i nån tidning att nån ung har fått hud cancer etc etc... Så tänker jag alltid på samma vis. Men nu har jag faktist lärt mig att så är det nog int! Vad som helst kan hända till vem som helst. 

Men ja ska iallafall sluta det här inlägget med någo mera positivare :) För idag har jag faktist hunnit med en hel del! Shoppat ett varv på Ulla-Dress, sen gått omkring i butiker här i Åbo, varit på Hohtogolf vilket jag trodde sku vara sjukt trist men visade sig vara grymmt rolit! Och annars bara chilla :) Nu ligger jag i sängen och ska snart börja tuti, för imorn blir det en låång dag och på shemat så är det bröllop! De ska bli så kul med en glad fest på den här lite dystra veckan! :) Och kanske jag till och med hinner med lite shopping före bröllopet :) 

Men nu är det nog GOD NATT HATIFNATT!! <3


tisdag 6 september 2011

i've got a announcement!

Jaa ja kan ju börja med att berätta att jag och Henkka ska få en baby :) ! Visserilgen e ja int så långt ännu men tänkte att jag sku berätta om de här på min blogg! :)
För tydligen har småfåglarna fört runt det i min lilla hem stad Hangö + baka med lite felaktiga rykten i det hela :D Jag trodde jag skulle dö av skratt när jag hörde dom :D Sjuuukt hur männiksor kan vara kreativa :D Jaa det är intressant att det finns människor som tror sig veta mera om mina personliga saker än vad jag själv vet..
Och för er som hört rykten som låter aningen överdrivna, kan jag berätta att de inte stämmer! Och man behöver ju int tro på allt vad dom skriver i "Hangötidningen" :D 

"Hitta ju en passlig bild till det här också"


tumblr_llwhnuajeK1qazstso1_400_large.png

söndag 28 augusti 2011

Junt stad

Heeeeeeejjjjjjj! NU ska jag börja blogga och snart kommer jag BARA blogga för snart har jag en splitter ny dator in my lap ;) Skit najs! Jag beställde en ny idag :) Ska bli såååå skönt att få en ny snabb fräsch dator.. Men tänker int berätta ännu hudan de blev hihi ;) Visar er sen! 

Alltså Åbo e nog en junt stad! Foh real! Vi va till Hese för min "stackars" baby har paha krabula haha! :D Så han ville ha lite happari.. Nå så hade vi beställt och före oss var de 2 andra som vänta på mat, en pojke och sen en junt gubbe med äkliga arme gröna byxor upp dragna i reva skrevan och sån där äkli "krans" runt huva med hår resten var skalligt :D pojken var före junt gubben men junt gubben sto ändå så där störande fast i lucka så att typ ingen kund beställa och sen då kassatanten sa bla bla blaa ateria så hyökkä den där junt gubben heti dit o sku ta den fast den va till pojken. Och före de hände så sa ja till Henkka att se på den där junt gubben att snart hyökkää han säkert dit när kassatanten ska ge aterian till kille, hmmm och de gjorde han :D junt junt junt juuunt! Den här staden e full med juntar :D 

Men nu ska jag nog börja gå o tudi :) för imoron e de skoldag :O uuusch! Viiiilll int mammaaaa!

onsdag 1 juni 2011

Onsdag kväll!

Sitter hemma hos min mamma och pappa! Mamma bjöd mig hem hit på maletköttsoppa (en av mina favorit rätter som mamma gör!!) och det var ju helt sjukt gött! Sen kom min kusin hit med min syster flickor och dom hade jag ju int heller sätt på länge så de va super att se dom! Sen kom Henkkas mamma hit och vi satte ner oss och pratade aallt möjligt, och kul hade vi! Nu sitter mamma och hans mamma och fortfarande pratar och nu funderar jag om jag borde ringa nån av alla mina kompisar som jag hade pratat tidigare idag med och funderat om man borde ha hittat på nått. :) 

Jaa just de..... jag är IGEN sjuk... eller jag är 99% säkert på att jag har angina, skall imoron på svalj prov till Ekenäs sjuk hus.. Tar så sablar ont i halsen när jag sväljer :( buuu! Hatar att vara sjuk! Men jag kan tänka mig att jag har haft för lite kläder på mig då jag trott det varit såå varmt ute fast det inte varit..

  Jag idag på väg till mina föräldrar i min ljusröda bil :)

P.S vet ni vad :( idag då jag förde Henkka till flygfältet så pussa jag och krama honom miljoner gånger före jag slapp iväg att köra hemmåt.. Uutan tårar.. Efter första kurvan så störtta tårarna bara... Grät halva vägen hem... Jag vet ju att han klarar sig och så men jag börjar ändå fundera på ALLT och så kunde jag int sluta böla! Int kiva :'( Och så är jag så rädd att dom här 3 veckorna kommer att gå skit långsamt och att jag kommer att dö.... Om du ser det här Henkka så Puss och  Kram och jag Älskar dig babe <3 <3 <3 Och ta det lugnt!

tisdag 10 maj 2011

I sommar ska jag...

... Ta det lugnt och njuta av varje lediga tid jag har :)
... Sola och ligga på stranden så ofta jag kan :)
... Försöka spring några dagar i veckan, så att man nu lite hålls igång att int alla grillimakkarona blir o hänga kvar
... HÄNGA MED MINA LJUVLIGA VÄNNER <3
... Grilla!!!
... Spara pengar till en låång resa i vinter ;)
... Shoppa så lite som möjligt! hehe! ;)
... Festa och dansa lååånga och måånga nätter :)
... Ulkoiluttaa Spanky vart ända dag :) för han äääälskar det!!
... äta massor med Hanko sushi :P nam!
... Inte köra till jobbet utan gå eller cykla! haha jag har ju den längsta vägen också (under 1km ;))
... mysa med min super sötis pojkvän <3


Hahah kolla S han va såå vildidag ute att jag fick fnatt! Kolla han super söta rumppa och svans <3 han e såå baby <3

tisdag 8 mars 2011

Tack tack tusen TACK!

Jag måste tacka alla som har skrivit/sagt att jag har en fin header! För de e ju sannt ja har en fin header!! :D Men de e jätte kul att höra att andra också tycker om den! :)
Den här rosen fick jag idag då jag var och tränade i Elixia. Dom delade ut rosor till alla kvinnor och gratta dom på deras dag! Något som jag tycker att är rätt snällt och omtänksamt och något som får ett smile på stressade och utmattade kvinnor :) Super fint! Iallafall då man int har sin pojkvän här idag som kan ge en ros till en ;) Han vet knappast att de är naisten päivä idag... :D 
Men den här rosen ger jag alla kvinnor och alla gulliga kommentarer jag fått om headern ochh allt annat! TACK alla! Super gulliga! <3

onsdag 23 februari 2011

Shit pomfrit......

Oj nej :D jag är som bäst hos min mamma och pappa och jag vägde mig just (vi har ingen våg hemma!) och neeej jag har gått upp et kilo :S Fan! Hoppas ja int blir mera sjuk (har redan mega sjuk hals :S) till nästa vecka för då ska jag dra fulklt med pass i gymmet och jumppa pass! Hur kan jag ha släppt det att jag gått upp i vikt och inte ner!! Nu måste jag skärpa mig och int äta skit! Fy!

Tumblr_lf1yy3crpf1qffrcuo1_400_large
Sån här våg vill jag ha!! Den sku få en på bra hurmör varje gång man väger sig oavsett om du gått upp eller ner :D

torsdag 20 januari 2011

HEJJ ALLIHOPA!!

Ojj ojj  nu e ja glad!! och nu först älskar jag min gammla goda telefon (som snart bilr ut bytt mot en slightly newer one) ;) och min grandma till dator jag har! För gissa vad! Ja fick just efter en 2 timmars strid med datsik och telefonen nettin o fungera via telefonen till datorn! Och för nån dagen sen så berätta jag ju hur min dator int ens tog emot min telefon via usb!! This is a miracel!! Så nu efter snart 2 dagars no netti så är jag back in buisness och blogging! LOVE IT!!

Så de kommer att bli en hård match att snaaaart luopuu från min gamla pärla till telefon :( men rätt kul också med en ny pärla att leka med ;) Men den som jag påriktit borde uppdatera är nog min dator!!! Den e nog så slow och grumppy!

(Men den här nettin e nog piki liiite långsammare ;))

Bilden har inte nått med inlägget att göra :) tog bilden i Sportia för nån vecka sen...

tisdag 7 december 2010

Funttsiii.....

Ja ha fundera nu hela kvällen på vad jag borde göra inte sidecut eller int... Och då mitt inläggkom på FB så var det nog många som sa nää och bara några som sa att gör de! Sen så var det nog bara JO kommentarer här på bloggen! Och det fick mig genast på jo sidan :D

Och det är ju de när man har sidecut att få det långa håret tillbaka så tar ju sin tid och man ser kanske lite dorka ut under tiden som det växer, MEN det finns ju clipsin och hårförläning :D och egentligen e de nog int så big issue...

Så ja tänker nog fundera ännu och ni får gärna ge kommentin och "stöd" till mig om saken ;)

Puss och gonatt allesammans! <3

Sidecut, in or out??

Siis jag blev helt kär i frisyren och de ser ju så coolt ut!! Så ja börja fundera att borde jag fixa en riktig sidecut åt mig? 









De e ju bara för snyggt eller va?? Eller säg vad ni tycker i need some feedback!

torsdag 11 november 2010

Min dröm!

Vet ni vaaa!! Hahha sååå perus på någo vis.. :D Jag drömmde inatt att Kenza och Tyra surprissa mig nånstans (kommer inte ihåg var!) Och så for vi och åka limousine och det var e crazy driver som körde säkert 150km/h förbi alla bilar och vi bara skrek där bak :D men sen kommer ja int ihåg mer :D

Nåja men nus ka ja dra iväg till stan ensaväng... Sen ska ja börja ficka på mitt sluuutarbete :(

Ja slutar väl av att kommentar då!!

Siis ja fattar int för varje gång ja skriver en kommentar på nån inlägg så kommer det upp det där konstiga ordet som man ska skriva före dom kan godkänna min kommentar. Sen så när ja ha gjort de så kommer de oftast att dom måste vänta tills de e godkänt så väntar ja.. Men min kommentar kommer aldri sen upp... För ja ha allti sen vari o sen om personen ha skrivi någo till baka eller någo o då finns int min kommentar kvar mer :( Buhuuu!!

tisdag 9 november 2010

Vad tycker ni?

Hej! Jag tänkte bara fråga er att vad ni tycker om min nya design på bloggen?? För ja e faktist lite osäker...

Ny blogg.

Ohh guud jag ha struggla med den här jä**a bloggen :D sääkert i 2 timmar vet ni... Nå ja men nu fick ja den nu klar men ja sku vilja ha en annan bakgrund nog tror ja... men layouten fick ja bättre ville ha så att jag kan sätta större bilder utan att det blir bara halva bilden, så det är jag riktit närjd me :)

Nu tror ni jag är helt vrikkad men ja sitter faktist med båda fönstrena upp i min kämppä. Måste vädra!! Stekte tidigare vegenuggets och dom brändes (liite) så de blev sån döfä här så måsta vädra lite... Helt skönt med frisk luft i kämppän ;)

lördag 6 november 2010

Jeijj!

Ja ha fått någo post lappar hit till Henkkas så ja ska fara o see om dom har någo dit i Ärrän eller om de bara e bull s**t ;) Hoppas de e någo kiva!!

onsdag 3 november 2010

Dålig dag!

Min dag börja väl helt okej.. steg upp först lite före 12 (hade så bra dröm så ja ville int vakna) :D Sen tog ja en dusch och så for jag iväg till skolan (i tid som jag trodde!!) Jag tänkt jag skulle ringa och kolla att jag int har kund genast kl 14 att nån isåfall sku göra min paikka färdig... Så ringde jag och så sa dom att jag redan hade klockan 13.30 en :O Ouu nou! Att joo att iltavuorossa så börjar man kl.13 och jag trodde de var 14... Int kan ja nu veta allt, berätta lite åt mig dåå!!
Så där börja min dåliga dag... Sen har ja nu haft huvudvärk hela dagen också och annat skit som har kommi med på köpte så jaa int alls nå bra dag så att säga :(

tisdag 2 november 2010

Tunnelmaa!

Ja såg att Mimz Jussa och Ida hade haft lite jul fiilinkii där hos dom... mmm men dom e int dom ända sidu ;) jaaaa... För jag ha haft ljus på heela kvällen och sen så hitta jag igår såna där röda hjärt julljus lamppor som ja satt i en lasipurkki och så tog ja fram mina Paul Frank SnowBall's o pyntta här lite.. Mmmm!




söndag 31 oktober 2010

Gotta tell you!

Jaa att idag i bilen när vi körde ner hit till Åbo, så kom vi överrens med Henkka att vi ska gå ner några kilo till Julen.... And that means no fu**in' fast food och annat skit! Ja ha blivi så trött på de och ja vill se snygg ut och vara nöjd med min kropp!

Prata just med Jellu och hon och Ida har planerat att börja ett gym här i Åbo (GYM 2000) och ja har nu tänkt att jag också sku kunna börja gå där för ja saknar nog sååå spinningtimmar :P

fredag 22 oktober 2010

Jasse utmana mig :S

Reglerna är följande:

Svara på frågorna och utmana 4 vänner. Om jag har utmanat dig betyder det att jag vill veta mer om dig. Kopiera dessa regler till början av ditt inlägg. Svara på frågorna. Utmana 4 vänner.

Senast/ Senaste...

1. Åt jag: Inget :S 
2. Drack jag: Appelsin saft igår...
3. Drack jag denna alkoholbaserade dryck: 
Super gott vin i tyskland.
4. Åt jag denna godis: Smash :P
5. Sa jag detta ord: Älskar dig <3 
6. Köpte jag denna CD: Ingen aning faktist..
7. Filmen jag köpte: De va nog mamma som hade beställt den men jag tog den :P Alice in wonderland..
8. Köpte jag detta plagg: 2 par trosor från Gina igår...
9. Låten jag lyssnade på: Rihanna - Only girl!.
10. Filmen jag såg på bio: Jag tror det var Alice in wonderland också faktist :D läängesen!
11. Resa jag gjorde utomlands: Tyskland förra veckoslutet
12. Bilen jag körde med: Min härlighet!
13. Sms jag fick: Tolvans tåget!
14. Personen jag ringde åt: Henkka 
15. Telefonen som jag köpte: iPhone
16. Möbel jag köpte: Ett mat bordd  :) 
17. Hushållsmaskin jag köpte: Never done that :D
18. Present jag gav: Henkkas dammsugare och en shorta!
19. Present som jag har fått: Popcorns skål, Present kort till stocka...
20. Böter jag fick: När jag körde kråk på en parkerad bil med mammas bil :D
21. Konsert jag var på: Det måste ha varit Whitney Houston

Jag utmanar: Irina, Carla, Anna och Mimmi!

onsdag 20 oktober 2010

Hos MIJ? ikväll!!

Sitter hos Mimmis Idas och Jussas och idag ska vi ha mys kväll här!! Vi ska dippa grönsaker och dricka tee och äta smörgisar :P Väntar bara på att Jellu och Lina ska komma hit så vi kan börja :)

Var faktist till Stockann före ja kom hit och köpte två skålar och en tallrik super söta men ganska dyra så därför köpte ja bara 3st ;) och köpte dom faktist med mitt fina present kort som jag fick till födisen av Mia, Santtu, Jasse, Sarina och Tintti! Tack massor!



Och faaaaaaaaaaaaan när det här blogg skite ska stärva!!! JAG VILL JU SÄTTA BILDER HIT!!!!!!!!!!!!