Kolla in min hyper goda delisch tomat soppa, som jag gjorde i ett naffs ;)
Visar inlägg med etikett Food. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Food. Visa alla inlägg
lördag 18 februari 2012
måndag 16 januari 2012
Low carb diet
Hellou!! Ska just dra iväg till loppiset och kolla och vika lite, efter det är det gym som står på schemat. Det blir BodyPump idag! Häääärligt! Hade tänkt att jag skulle försöka med Low Carb Diet vet inte om jag kommer klara det för jag älskar ris pasta bröd mm.. :D haha! Men tänkte testa på det och se vad som händer ;) Hihi! Idag blev det en low carb lunch med lövbiff som vi hade kvar från veckoslutet och en feta rödlök sallad broccoli i ugnen och gryn ost! Nam!!
lördag 14 januari 2012
Idag är det kallt brrrrrrr... -6 visade bilen när vi körde till butiken :O Nå hellre de än att det regnar haha! Idag är det jobb kväll för mig :) kul! Sköönt att det är jobb och att man inte hamnar ut och festar iställe :D hahah! Väntar dock på sommaren för då vill man ju festa varje veckoslut typ :D därför kan man ta det lungt nu på vintern iställe och ladda upp för sommaren.
Påväg till butiken och väldigt ihop klädd :D
Ojj vi lagade just världen godaste mat med Henkka! Jag hade fått för mig redan igår att jag absolut skulle ha löv biff så till det laga Henkka potatismos med parmesan och svartpeppar mixat i! Gudomligt gott!! Ahh! Sen lagade jag ännu smör till lövbiffarna vart jag mixade vitlök och chili från Thailand. Kul att laga god mat. :)
onsdag 19 oktober 2011
Iställe för att dricka proteinsheikkar så äter ja protein mössö :D hahah! Nää men jag tar djupfrysta hallon (finska) och sätter dom i en skål och en snabb sväng i mikron, uutan att dom smälter och blir äklit varma, dom ska alltså bara bli lite mujkare och hållas kalla! Sen sätter man typ 3st srtooora skedaar kvarg och typ en stor sked turkisk jugurt med och blandar fullt. Och voila! Gott och hälsosamt!
tisdag 4 oktober 2011
WatermelonSushi.
Ikväll behövde jag lite juttu seuraa och stöd så jag for till Jellu och hon fixade sushi och jag åt vattenmelon. Nam nam! De var så avslappnande och kiva att bara vara och bara tala :) Tack Jellu <3 De e så skönt me sån kvällar ibland och man ska faktist int bli hemma och sitta om man mår dåligt för man blir genast på bättre humör med sina vänner <3
fredag 20 maj 2011
Kokki Hanna :)
Idag har jag sprungit omkring i Henkkas huppare och leggings! Super skönt!

Idag var jag super house wife ;) städa hela huset (okej okej henkka damsuga hela huset...) Och plocka undan precis allt! Hade ju väntat mig en super sötis gäst från stadi men hon fick jobb så hon kommer nästa helg! Jeee! Men det var skönt att få kämppän i skick.. Har inte mått så bra idag så jag tog en lite tupplur på dagen och de var super skönt! Efter åt mådde jag bättre, så jag sminka mig med mitt super smink och for iväg till butiken för att köpa lite mat för helgen ;) och faa aan k-hallen är dyyyr?? 40e för allt det här :O nej nej :( Efter allt fotas i köket började jag göra en super god kyckling sallad åt min hunbun :) Och den blev jätte god :) Nam!
onsdag 16 februari 2011
USA mat jag saknar!!
Haha jag som älskar mat och gått så saknar jag massor maten i USA! Ja man var ju i riktiga guta heaven då man var där, undra inte på att man gick upp några kilo tillika :D Nu ska jag visa några av mina STORA mat favoriter!
Dom här bruka jag äta på mornarna i bilen påväg till skolan! Super snabba typ kex bröd fyllda med farinsocker och kanel :P som man bara värmde i bröd rosten, nam!
Dom här köpte jag aldrig själv men åt såna alltid i skolan då nästan alla alltid hade såna i "penal burken" :D
Dom här bruka jag äta på mornarna i bilen påväg till skolan! Super snabba typ kex bröd fyllda med farinsocker och kanel :P som man bara värmde i bröd rosten, nam!
Min favorit cereal Captin Crunch.... Helt amazing!
Deras så att säga laku men i jordgubbssmak :D men helt jättte guta!
Dom här köpte jag aldrig själv men åt såna alltid i skolan då nästan alla alltid hade såna i "penal burken" :DOch last but not least at all är min största favorit Mac and Cheese!! mmm nam!! Saknar!
Ojj ojj vad jag små önskar ibland att jag sku bo i USA och ibalnd sku få äta deras godingar! I miss it!
fredag 4 februari 2011
Jag kommer att dö av sömnbrist inatt!
Jaa nu tror ni alla att jag druckit kaffe eller nåt :D men nonoo! Usch hatar kaffe, eller går bara i moccarutsglacyr :D men skit i moccarutorna and get to the point!! jag har 2 stora grejjer som kommer hålla mig vaken inatt första är att jag tidigare hade frågat om hjälp till en ny header av min goda vän Victor som e super dukti med sånt! Så nu skrev han just på FB att vi måst börja väsä ihop någo och så visa han lite vad han hade tänkt och ja höll på att dö :) sjukt fina! Så de väntar jag på helt fullt nu!!
Och det andra som kommer hålla mig vaken är att då jag just pratade med henkka så planera jag (kröhöm ;)) vad som sku va smaskit att äta imorn ;) och ja ha drömmt om Grekisk mat hela veckan så de önska jag att vi sku göra... Och jag har länge vilja smaka på hummus så de gav jag också som förslag att vi sku göra. Plus lite gått kött och stora klyftpotatisar som man sen kan doppa i hummusen :P mmmm.. de vattnas imin mun nu alltså :D
Och det andra som kommer hålla mig vaken är att då jag just pratade med henkka så planera jag (kröhöm ;)) vad som sku va smaskit att äta imorn ;) och ja ha drömmt om Grekisk mat hela veckan så de önska jag att vi sku göra... Och jag har länge vilja smaka på hummus så de gav jag också som förslag att vi sku göra. Plus lite gått kött och stora klyftpotatisar som man sen kan doppa i hummusen :P mmmm.. de vattnas imin mun nu alltså :D
torsdag 3 februari 2011
Say hi to my new juice maker!
Idag va jag då efter min saftmaskin! Den kommer från Clas Olson och kostade 49.90€ not bad at all! Så cykla ja hem med hela paketet och andra kassar och mina hjul va ju nästan tomma så ja våga int cykla hela vägen :D Sen fick ja sitte o pumppa hjulena med handpumpp i 20min men de va super bra arm träning ;) Sen hoppa jag på den ny pumppade cykeln och drog iväg till Stocka för att handla frukter!
Ja va helt i ekstas när ja sku få pröva den!! Men guuud vilket ljud den har... Och uuuups jag gjorde ett litet misstag för ja hälde frysta blåbär i den :D och dom alla flög ju ut från hela skiten :D TUR ATT DOM VA FRYSTA :D annars sku ja ha ett lila kök nu :DMen de va nog int så gott att blanda frukter... Ja satt äppel apelsinbitar och päron och de va int nån succsee :D Så här efter blir det nog en frukt högst två.. :D
tisdag 25 januari 2011
Difficulty choosing outfits..
Ja som rubriken säger så har jag de lite svårt... För ja borde nämligen hitta nått snyggt att ha på mig till Kryssningen som är nu på torsda freda, då vi ska några flickor från skolan dit och sminka! Och vi ska ha en vit t-paita och nått svart på... Men ja har ingen vit t-paita :O Men ja har en vit body med halv långa ärmar så kanske den och sen tror ja att de blir en kavaj i slatrigt material :) Pröva de just och de så faktist bra ut! Plus ett par svarta farkkun/byxor till och mina svarata kiilakorko skor :) Perfekt! Heeej de va ju int nå svårt :D Kanske ja orkar visa outfitten senare ;)
Nu ska jag fara en sväng till Stock och shoppa food! haha! Ja älskar Delikatessen! Henkka tycker att ja borde köpa mat i nån billigare butik men int e de nu säkert sååå grym skillnad på dom andra butikena och Stocka har allti någo kivoga grejjer och deras egen mat är så jäääkla god :P bye bye!
Nu ska jag fara en sväng till Stock och shoppa food! haha! Ja älskar Delikatessen! Henkka tycker att ja borde köpa mat i nån billigare butik men int e de nu säkert sååå grym skillnad på dom andra butikena och Stocka har allti någo kivoga grejjer och deras egen mat är så jäääkla god :P bye bye!
Hanna just nu! Ja hatar de här programme när de allti ska bleka bilden så där hiukan så att man ser helt blekfis ut :(
söndag 23 januari 2011
Breakfast!
Morgonmålet = viktigaste måltiden på dygnet! Och det har jag faktist märkt! För om jag inte äter ordentligt moronmål så vill jag bara ha guta helatiden! Idag då vi sku äta moronmål så knack mamma på dörren med cykelnyckeln till min cykel, så jag fick fara ut ocg gräva fram min cykel från 2 meter snö... hmm efter allt grävas med ugging och pyjamas byxor så kunde jag gå in och fortsätta med mitt moronmål... Hmmm var hittar jag de?? Jooo under en soff dyna??? Okej de e så att vi äter alltid i soffan för vi har ingen matbord hos henkka så jag hade lämnat frukosten på en tallrik på min dator (fick brott ut!) så allt va helt hårit och äklit så jag blev lite grumppy på Henkka nog... Så åt bara ett litet råsbröd så har haft lust på allt möjligt hela kvällen men har bara ätit banan så de e ju bra... men nu vet jag att frukosten e viktig!!!
söndag 5 december 2010
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Okej de här var nog igår! Hade riktit glömmt bort min blogg igår.. uupps.. Så nu har jag inga bilder på vad jag åt men ja åt ganska hälsosamt! Till moronmål va de bacon o ägg och ruisleipä :P int såå hälsosamt men gött! Sen var det nån sårts lax lite ris och myyycky sallad men vindruvor cantaloup melon bitar och leipäjuusto bitar.. nanna! Sen på jobb åt jag en julstjärna och efter jobbet så hade dom lihisar där så jag åt en lihis med en knakis i :D haha så de va nog int de minsta hälsosamt men men :D
onsdag 24 november 2010
Usch fyy..
Jag trodde ju att jag sku må bättre efter att jag fått mat i mig but nono :( mår ännu helt kakka.. I dont know why? Och ja kan int bli sjuk för jag har jobb hela veckoslutet som jag måste utföra :D De e bara så! Nåja kanske jag tar en kopp te och kollar på 16 and pregnant.... Men guuud satt just på MTV och nu kommer de samma jakso som förra veckan :( varför? dummt juh... Så de blir nog Jamie Oliver på LIV :D
söndag 7 november 2010
In Turku again!
Jepp hemma efter en 3 timmars jävla tåg/buss resa!! Faan att jag kan hata VR och de såå skit när de int finns nån annat sätta att slippa från en stad till en annan än bara skit VR!!! BUUUUUUUUUUU!!!!!!
Nåja ska int sätta så mycke energi på sånt crap, för nu sitter jag på soffan och har på TV för jag kollar på EMAs :) Jeee!!! Sen gjorde jag lite varm kakao och så sku ja äta bröd men allt hade möglat (blööö) så ja tog några surskårppor.. :P nam.. med lite parmesan ost och prickig korv och gurka!
Nam ;)
fredag 29 oktober 2010
Macaronibox?
Ja just de va gör Macaronibox, haha heter de så på engelska alltså makaronilådan :D Ja tror de :D eller kanske int :) men iallafall!
De blev jätte guta Macaronibox!
tisdag 22 juni 2010
Sääädis :(
Hmpf.... De blev sen heller inga våfflor! Jussa va ju på jobb :( Och sp blir de säkert int heller den här veckan utan de flyttas säkert först till nästa vecka :/ mökö!

Så ja bestämde mig för att komma till mami och äta makaronilåda :P slurp! Fast hon for efter papi till täktom så de kommer väl ta en god stund före dom kommer o vi börjar käka så ja gjorde just en dunder god sallad (förhoppnings vis.. smacka nog int på den men :D)

Så ja bestämde mig för att komma till mami och äta makaronilåda :P slurp! Fast hon for efter papi till täktom så de kommer väl ta en god stund före dom kommer o vi börjar käka så ja gjorde just en dunder god sallad (förhoppnings vis.. smacka nog int på den men :D)
söndag 23 maj 2010
Hangöö hangöö hangöööööööö!!!!!
Jag var idag med min syster och hennes två döttrar Lana och Ada ut och cykla ensväng. Vi var till Ulla-Dress och sen var vi till glass kiosken och till kirpiset. Jag var och sätta skyllt till vårt bord att allt är -50% så hoppas nu nån kommer allt bort före måndagen då vår tid tar slutt :D Men ganska bra ha vi nog sålt där att jag förde ganska många par skor dit förra veckan och nu var det bara tre par kvar :D
Ada Jill och Lana i Leijon parken på glass :)
Ada diggar glass helt massor :D men de ser man väl??
Efter att jag hade hängt med min systers lilla familj så cykla jag iväg ner till Josefin. Vi sku och shoppa grill mat då vi sku grilla här på vår gård. Så jag köpte melon och hotdogs för dom hade typ inga goda grill korvar i Ali (fatit!) Nåjaa men de var riktit gott med grillad hot dog :D Sen hamna vi fara på nytt til butiken för jag glömde ju det viktigaste..... Engångsgrillen.. Så cykla vi vidare till oss och tog spanky ut i gräse. Han digga de, han mummsa helt fullt med gräs :D så satt vi säkert en timme eller mer och väntade på att Lisa sku komma, för vi kude inte sätta på engångs grillen före hon var där för annars sku den säkert inte ha varit varm då hon sku ha kommi... Så ringer jag för kanske 4 gången och frågar var hon var och så, så sa hon sen att hon redan hade ätit!! :@ så där hade jag och Josefin sutti vrålhungriga i flera timmar.. Grrrrr Lisa.........
Haha vår fina grill placering :D Melonbiten höll grillen på plats :D
måndag 10 maj 2010
Slurp! :P
Var just till butiken med Henkka och jag gnällde typ hela vägen att ja ville faa via glasskiosken på hemvägen hade sååån himooo! Men han tyckt att han inte hade himo på glass... meen ja visst att han egentiligen vill ha ;D sen medgav han att han sku ha på de villkore att ja går efter galssen då han går hem med matkassen :D De rimma ju till och med :D Nå ja gick ju med på de för jag sku ha GLASS!
söndag 2 maj 2010
Hangover mornin'
Hohoo.. Kan inte annat säga/skriva. Har ganska paha krabula idag fast ja tycker att ja nog inte var så pahasti full heller, hmm.. Nåja men allt blev genast super när jag fixa baco scrambled eggs and toast. Yummy! Jag fick helt hotell/semester fiilis ;) Sen ett annat morgonmål
jag inte ha gjort på länge är american pancakes med chocolate chips, och de är nog också en helt helmi breakfast,
fast väljer nog hellre bacon and scrambled eggs när jag har krabbis.


onsdag 14 april 2010
IM SOOO HUNGRYYYY!!
Okej ida var det lååång dag i skolan :O (Gäsp) Jag hade planera att fara på Galna Dagarna men ja somna på soffan.. men jag vakna konstigt nog till Ellens tunnari ;D Och de va en skit bra jakso, med söta Miley Cyrus. Hmm nå sen måste jag städa, för de har sätt helt för jävligt ut här i några veckor :D uupss! (Mama wouldnt like!) Nåja men efter allt städas blev ja helt sika hungri, så jag laga en cheesy varmsmörgås med fullt med mögelost i o sen en feta sallad.. Yummy!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)













