Visar inlägg med etikett Beauty. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Beauty. Visa alla inlägg

söndag 5 februari 2012

Rock chick blonde

Såg på Twitter att Rihanna hade färgat håret blont och herre guud vad det passar henne bra! Riktig rock chick blonde! I love! Blir ju själv sugen på att färga håret blont nu till sommern?? hmmm.. Ooooch kolla hennes svart läppar på första bilden ;) skit snyggt alltså! 

tisdag 1 mars 2011

Kirppis fynd II!


Ur snygga clips örhängen som säkert är från the late 80's ;)


Glitter till sminkningar eller gelnaglar!


Rostett limbilder för naglarna!

Allt de här hitta jag på Hangö kirppiset! Och lärarna i skolan har sakt att vi ska kolla kirppisar i Åbo för de finns många som just säljer billigt nageldecorationer som dom köpt utomlands ifrån! Och jag tycker de e super för i Finland så finns de int så mycke fina nageljuttun så ja blev jätte glad :) 

onsdag 16 februari 2011

Dagens make-up!

Idag hade vi Erikoisehostus och som tema hade vi rodunmuutos! De var riktit kul! Jag blev en Geisha hihi! Det blev snyggt med penslarna i håret tycker jag, lite annorlundare! Denna fina make-up gjorde Tanja! Alltså hon e såå duktig! Jag har på mig en bad rock som vi fixa till en kimono :)

Nu ska jag tvätta bort sminket och börja dra iväg till Elixia på spinning! C ya later! <3

tisdag 15 februari 2011

Uhh uhh idag hade vi en mycket painfull dag fysiskt painfull... För vi hade sokerointi kurs. Och banne mig vad jag hade sjukt över allt efter åt :D Jag var som prov kanin först och mitt par så sockrade mina ben under armarna och bikini linjen... och det mest onda var nog bikinilinjen :o autsh! de e de ända jag kan säga!! Men de va super kul och tiden gick fort fast vi var i skolan till 17.00!

Så nu har jag gått den kurssen så nu är det bara att börja öva på de! hihi kul!! 

fredag 11 februari 2011

Make-ups!

Här är två stycke sminkningar som jag har gjort men inte visat här :) Den första är Vuodenajat och jag tycker den blev ganska vår sommrig! Gissa var ifrån jag fick min inspiration? ;)
Den andra är en som vi sku göra av en person från bakåt i tiden och jag gjorde Twiggy!




Vad tycker ni? :)
Sitter sombäst och rita lite olika sminkningar på papper :) de e riktit kul! men de sku vara roligare om ja sku ha mera ögonskuggor i lite roligare färger än bara svart grått och brunt typ :S Men de e faktist int så lätt som de låter för de e ganska svårt att få ögon skuggan att hållas på pappret..


Den här e ganska skit.. int så symetrisk men hellre osymetrisk på pappret än på ansiktet :D 

torsdag 10 februari 2011

Gelnaglar!

Ja berätta ju att jag sku laga gel på mina tår och det gjorde jag! Jag fixade en söt fransk geelaus :) Och de tog int alls länge att fixa. Skit snyggt blev det också! Tänkte att ja måst nu börja öva för jag kan tänka mig att folk vill ha det till sommaren :)

Lite dålig bild men :)

tisdag 8 februari 2011

Foothbath :)

Som bäst sitter jag i mitt badkar på kanten och har mina fötter och likoo :D jag tänkte pröva geelaus på dom så ja måste ju först göra dom snygga :D

torsdag 3 februari 2011

Rub my face!

Nu ska jag hoppla i duschen och pröva min nya peeling jag köpte från skolan :) NAJS! Efter det ska jag sätta mask i ansiktet och till sist fuktgivande serum. Det här allt är såå nödvändigt då jag har så slitet och trött ansikte. En gång i veckan kunnon treatment för ansiktet är super bra! :)

Mild Face Rub by Janssen!

onsdag 2 februari 2011

Min Twiggy sminkning jag gjorde idag :)

Och jag blev sminkad till Cleopatra av Tanja! :)

Idag hade vi tema olika "figurer" från bakåt i tiden :D Så jag valde TWIGGY :) Ilike her! Och jag blev omvandlad till Cleopatra! De va riktit rolit! Och jag tycker att Tanja gjorde ett suveränt jobb!! Super lyckat! 

tisdag 1 februari 2011

UFO karkkin ;)

Fixa mina naglar ida :) (ja blir såå jäkla snabbt le på dom so fixar dom hela tiden.... :D) Först så va ja helt att va kela ja me då ja gjorde dom så här men nu när jag så bilden så dog ja lite.... för de liknar ju lite UFO karkkin! För jag hade haft tidigare svart glitter så de blev under det ljusröda och blåa. Riktit fin kombination ;) Eller va säger ni?

Smack black!



Nya läppstift från Keune för about 3€ tror jag... Helt sika bra fast de e så biligt! Men de e väl tukku hinta så i en vanlig butik skulle de nog vara dyrare :)

Glitter and black lipstick.

Idag då jag var in till stan så förde jag först två skjortor tillbaka till Gina och sen så var jag såå suge på Suhi så jag for och tog en Spicy tuna till Hanko Suhi nam! Efter det så cykla jag hemåt men stannade vid stadens bästa beauty tukku! Först sku jag bara ha lite nagel glitter men de blev ju lite annat också! Så jag kom hem med Turkost/blått glitter, svart nagellack med tunntunn pennsel och Keunes intensive hair repair balsam för mitt döda hår :D och svart läppstift! (glömmde att ta bild på läppstiftet..) Plus en tester som jag fick med på köpet! Och ja kan berätta att mitt hår känns heeeelt annorlunda än vad de gjorde tidigare idag :) mmmmm!!

lördag 29 januari 2011

Tack Pesenter!

 Den här lilla väskan fick vi som tack present!.... 

..... och den innehöll 2 läppglans make-up bortagnings medel och en mask som man kan lämna på huden! 

Sen fick vi också välja nånting från dom produkter som vi hade använt och jag tog den här Clarins meikki voiteen! 


Det här var det ända jag köpte från tax-freen ett läppgalns från Chanel. Det bästa läppglanset som finns! 24€ kosta de.

onsdag 26 januari 2011

Beauty tips!

Nu ska jag ta och tvätta ansiktet och sätta en ljuvlig fuktgivande mask och efter det lite fuktgivande serum och creme på :) Skööönt! För ja är såå torr iansiktet att de int alls e kul :( Men nu ska de bli en ändring!

Golv manikyr!


Sitter på golvet och fixar mina naglar och kollar på Fab 5 :) måste ju ha snygga naglar tills imorn då vi ska på krysningen och sminka!!

torsdag 20 januari 2011

Erikoisehostus!






Den här fina make-upen gjorde jag igår till en flicka på min klass :) Vi hade älvor som tema, så jag gjorde en snö/vinter älva. Min favorit är nog absolut läpparna som jag prydde med stjärn "glitter". Satte också glitter på det vita ovanför ögonen men det syns int på bild.
Vad tycker ni? 

tisdag 18 januari 2011

Red lips!

Faan ja ville så sätta den där bilden som jag just satte till FB hit iställe! Men min telefon eller dator tar inte emot varnadra att då jag kopplar min telefon med usb jutskan i datorn så händer de int någo :( Så ja tänkte att om jag snabbt sätter bilden via telefonen till FB och sen snabbt kopsar den via datorn och snabbt raderar den så att ingen hinner märka den, men sen så hade jag redan fått 2 likes och så tog ja imisstag bort den sen fast ja nu sen hade kommit på att ja sku lämna den på FB så jag satten den in på nytt med bild text också :)

Sori lite råddig text ;)

Tog ingen bild på make-upen som jag gjorde! Blev så miss nöjd! Har ju inte gjort en riktig fest make-up sen över ett år tillbaka! Men sen blev jag nog förvånad när läraren sa att hon tyckte den var bra och jag fick en 2 av 3 så sen var ja väl helt nöjd ^^ och imoron har vi Erikoisehostus och ska göra oss till älvor :) Så då lovar jag att ta mera bilder! Fast de blir igen en gång med min usla telfon då min mini kamera e sönder :( I'm soo sorry!! Borde ha tagit "stora" kameran me!!!! grrr.....

torsdag 16 december 2010

Gissa vaad!

Hihihi!! Igår kväll tog jag 6ans tåg ner till Hanko cittY! For en sväng till mamma och pappa och fixa julklappar och äta soppa :) Jag frågade dem vad dom tyckte om om jag skulle fixa en sidecut.. Jag fick ganska positiva reaktioner iallafall av pappa han sa"Jaa de e ju inn nu, har sett många flickor med sånt hår på tv!" ja blev helt paff :D Men mamma sa nu bara "et sit tuu itkee mammalle" :D de gjorde jag då jag färga håret från blondt till svart :D Så jag sa till pappa att han skulle beställa tid till mig också då han sku beställa tid åt sig själv..
Så nu ska jag på onsdagen kl 16 till Caro och fixa min sidecut! Jess! Hoppas ja int får pupu pöksyyn bara :D

söndag 12 december 2010

Söndags beauty!

Usch fyy vad jag är trött! Inatt efter jobbet så blev vi alla där o äta lihis och prata lite och så blev de tal om "spöket" som finns i grönan och Jellu börja juba om nå spöke som hennes mamma hade sätt nångång.. Och jag satt där och försökte få dom tysta! För jag är såå rädd för sånt där! usch! Sen körde Jellu hem mig och ja gissa att de kommer bli en pai full natt/moron.. Och det blev de jag lå ända till halv 6 och bara så på nå dumma nettisivun för jag våga int sätta ögonen fast då ja hela tiden tänkte de va nå fuckin ghost i sovrumme! Fyy fabian!

Sen måste jag vakan redan 11 för att hinna med Oscar, Jussa och Mims kyyti till åbo.. Före dom kom o picka up mig så for ja o hälsa på min babypuppe Spanky :) som e hoidossa hos henkkas mami :) Han va så sööt <3 Ja kiitos Ritvis että jaksat hoitaa meidän karvapalloo!!!

När ja kom hem till Åbo så börja ja genast fixa mina naglar (blev trött på dom andra..) och ja hade fundera sen ja senaste laga att ja vil laga hel vita för de blir säkert snyggt med gel då man aldri får de bra med riktigt nagellack. De man alltid måst sätta mega massor med lager och de torkar alldri och så blir de bara skit.. Och dom blev väl helt OK.. :D

Här får ni en biiild!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!