onsdag 2 februari 2011

Min Twiggy sminkning jag gjorde idag :)

Och jag blev sminkad till Cleopatra av Tanja! :)

Idag hade vi tema olika "figurer" från bakåt i tiden :D Så jag valde TWIGGY :) Ilike her! Och jag blev omvandlad till Cleopatra! De va riktit rolit! Och jag tycker att Tanja gjorde ett suveränt jobb!! Super lyckat! 

Make-up cruise photos!




Suddigt? why? :D

tisdag 1 februari 2011

UFO karkkin ;)

Fixa mina naglar ida :) (ja blir såå jäkla snabbt le på dom so fixar dom hela tiden.... :D) Först så va ja helt att va kela ja me då ja gjorde dom så här men nu när jag så bilden så dog ja lite.... för de liknar ju lite UFO karkkin! För jag hade haft tidigare svart glitter så de blev under det ljusröda och blåa. Riktit fin kombination ;) Eller va säger ni?

Smack black!



Nya läppstift från Keune för about 3€ tror jag... Helt sika bra fast de e så biligt! Men de e väl tukku hinta så i en vanlig butik skulle de nog vara dyrare :)

Glitter and black lipstick.

Idag då jag var in till stan så förde jag först två skjortor tillbaka till Gina och sen så var jag såå suge på Suhi så jag for och tog en Spicy tuna till Hanko Suhi nam! Efter det så cykla jag hemåt men stannade vid stadens bästa beauty tukku! Först sku jag bara ha lite nagel glitter men de blev ju lite annat också! Så jag kom hem med Turkost/blått glitter, svart nagellack med tunntunn pennsel och Keunes intensive hair repair balsam för mitt döda hår :D och svart läppstift! (glömmde att ta bild på läppstiftet..) Plus en tester som jag fick med på köpet! Och ja kan berätta att mitt hår känns heeeelt annorlunda än vad de gjorde tidigare idag :) mmmmm!!

Baka!

Nu är jag hemma i Åbo.. lite slött saknar nog Henkka men dagarna hoppas jag att går fort! Vi hade erikoisehostus idag men jag hade inget par så jag övade på mig själv lite :D och som tema hade vi sår och skräck typ :D så jag gjorde lite sår på handen och i nacken.. Medans dom andra flickorna gjorde helt fulla meikker med sår i ansiktet och så! Men de var nog riktit kul att få pröva!! Här nån dag under veckan ska jag själv göra hela meikken så då visar jag nog! Jag tänkte nog visa dom som jag gjorde idag också men lite senare.. För nu ska jag ta mig iväg till stan och köpa mat och sånt! Idag ska jag baka banana bread! Min absoluta favorit från USA ;) Nam!

Just de...

... Har helt glömmt att säga de här! Att om det nu är nån som vill ha nån hoito av mig så kan ni fast skriva hit eller FB eller texta till mig!
Jag gör:
•perus fot vård
•perus hand vård
•ögonbryns nyppning
•ögonbryns och ögonfrans färgning
•gelnaglar både händer och fötter

De e allt ja kan göra hemma!

Men de sku va jätte kul att göra och få lite övning på allt före alla visningar vi har i april!

Nu ska ja gå e just framme i Åbolåbo!!
C yaaa! Pusss!!!
Ojj nej ja kom just på att vad de e flr dag!!! Elixia 10 dagars prövo tid börjar idag.. Och ja sa för mig själv att ja ska fara dit varje dag då ja e i åbo :S så de e nu bara mentävä! Men ja tror nog de blir helt skoj!
Drömmde faktist inatt att ja va i Stadium och shoppa tränings kläder ;) och de ska ja annars göra ida tror ja! Såg att dom hade lite olika färgers sport bhn i Lindex så måst gå o kolla ;)

Nu på vs så ska vi ju annars till stan me Henkka! Han ska på ishockey match och jag ska och hälsa på kaverin :) väntar såå! Då ska ja också ta chansen att fara in via Weekday och Monki o kolla lite va dom har! Och på söndan då vi kommer hem helt döda så är det Adas 2års kalas så de blir fullspekat vs! Men sånt e just rolit!

Och herre gud vad tiden går snabbt då man sitter och skriver i tåget! Kul!

Vad har människor för fel??

Jag är påväg med tåg till Åbo och är nu på Åbo tåget men när ja var i Karis och sku fara till den rätta kaistan eller va de nuheter och sku gå ner för trapporna och via tunneln så kommer de en semi sliski gammal gobbe och frågar om han får bära min väska ner och jag sa nej! Sen så va han helt att den väger ju så mycke så nog måst ja ju få bära den åt dig! Vafaan ja kan väl bära den själv fattar du väl... Sen for han iväg me den och ja sprang efter att "ge tillbaka min väska!!" okej ja fattar att han kanske ville hjälpa till men om ja säger nä så e de nog NÄ! faan så störande!
Sen tänkte ja när ja kom in i tåge att "skönt att ja slapp av med han! Meeen månne han int kommer på andra sidan gången o sitta... Uuuj nu sitter han o snusar på sina fingrar och påtar lite i näsan tillika :O grossss!!! Yäkkk!!! Ja dör just!!!