onsdag 12 maj 2010

Tuli iha tippa silmään :')

Såg just på Ellen och så var den här lilla pojken där o sjunga. Alltså gud va sött! :)


tisdag 11 maj 2010

"Ylläri vid dörren"

Okej så idag var det då ett andra försök att "slippa" till stan, heelt utan hinder faktist :D Vi hade hela dagen massage och då borde man konsentrera sig på massage rörelserna men de gick inte då jag visst att ja sku få min telefjong efter skolan, men nu har jag den och kommer inte att luopuu från den ALDRIG! Den är ju så fiin och slät och orispig :)
Sen då jag kom hem oh öppna dörre hade postmannen öst min kämppä med post.... störande!!!
Men inne i hela post högen hitta jag två paket (kiihii!!) en var av Henkka från London och andra var ett Nelly paket! I Nelly paket var det dom fina Le Specs solisarna, men jag vet nog inte om dom riktit satt så bra på mig :( ... Och sen i det andra paketet som var liite intressantare så var det mina tå nya nagellack! Jippiiiii!! Heeelt ljuvliga färger! Riktigt mega glitriga ;) Synd att jag inte hade min kamera med mig, men jag sätter bilder imoron hit på dom :)

Nu ska jag nog fara och diska liite då min syster och min mamma kommer hit imoron :S jaiks!!

måndag 10 maj 2010

Slurp! :P

Var just till butiken med Henkka och jag gnällde typ hela vägen att ja ville faa via glasskiosken på hemvägen hade sååån himooo! Men han tyckt att han inte hade himo på glass... meen ja visst att han egentiligen vill ha ;D sen medgav han att han sku ha på de villkore att ja går efter galssen då han går hem med matkassen :D De rimma ju till och med :D Nå ja gick ju med på de för jag sku ha GLASS!

I just hate mondays!!

Okej idag vakna jag 5.50 för att hinna bra till 6.40ans tåg till stan. På tåget hitta en mycket trött Mimz mig och vi satt hela vägen till Karis och tala skit :D sen böt jag biljetten till plats biljett till hesa tåget och for och vänta på att de sku arriva. Så hade jag fått viesti från ett konstigt nummer och SÅKLART så var det en lärare som skrev att vår ansiktsvårds lärare är sjuk och att vi är lediga! Helt kiva med ledig dag när jag annars inte heller aldrig har lediga dagar... höhö.. Så bestämde mig för att ta nästa tåg tillbaka till Hankoouu! Men det var riktigt kul att stiga tidigt upp för att slippa en sväng till karis och tillbaka... NOT!!!

söndag 9 maj 2010

I'm a whiner ;)

Ha ju nu gnällt en aning om min telefon hit och dit, men helt tydligt så hjälper de!! För på fredagen så hade fått två viestin under tiden jag var och fixade mina ögon fransar och det var ju såklart min telefon som hade kommit!! JEE! Men jag kunde ju inte fara efter den då jag var/är i hangö, men imorogon far jag efter den! Jipiiiiiii!

Morsdags veckoslut!!!

Fredag
Det här veckoslutet har varit ett ända festande......... Natalie min kompis från stan så kom hit på fredagen och max och gänget, så fredagen hängde jag med. Vi började hos max och for sen ut till Origo. De var ganska lungt ända tills en äckel asig gubbe gräbba mig på min rumppa. Jag stog vid baren och skulle beställa en drick och så känner jag hur nån börjar smeka min bak där mitt i allt. Jag kela att det var typ Natalie som hade flippa lite eller nå men sen när jag vänder om mig står det en super äkli 40-50 års gubbe där heeelt onykter och ögona i kors och håller i min reve! Jag blev helt chockad och knuffa iväg hans arm, men jag börja först skrika åt han några sekunder efter... Sen sto jag Natalie Jontte och Ida och skrek åt han fast helt i onödan tror jag för han var nog helt i egen värld.... Men jag förstår inte varför man gör sånt där, FYYYFAAAAN!!!!! Efter hela den karusellen for nog min fiilis!!!


Lördag
Lördagen sprang jag hit och dit... Var till loppiset och vika lite kläder och en sväng via Sportia och kolla om jag sku ha hitta present till min kusin som fyllde igår, men hittade bara ett par härliga DC skor :P I want them, men dom var typ 1mm försmåa :( de var hårt att lämna dom dit... Sen var jag också och hälsa på mina ljuvliga men sjuka syster döttrar. Blev en stund barnvakt åt dom när andra barnvakten skulle till butiken (mamma) så vi drack saft så länge vi väntade :D Sen var jag faktist på lite krapula pide med Nappe Max och Macken, namiii

Jussa och Jellu hade sen bestämt sig för att dricka så vi fortsatte festandet hos Jellu with some girl power :D de var helt sika roligt!!! Diggar mina chigun! träffade jag sen min Jasu och vi for tillsammans till origo sen :) men jag kom tidigt hem igår orka inte va nå länge ute..


Söndag
Idag ska jag fira den bästa mamman som finns!

fredag 7 maj 2010

Nya The Hills jaksona.................................

I'm speechless!

Oj oj hade helt glömmt att de sku komma nya avsnitt, men tur så påminde Natsku mej om de....TACK!!!..... Och HOHH! I'm shocked!!!!! Jag hade nog sett några bilder på hur Heidi såg ut efter alla hennes 100 surgerys men alltså att se allt liksom "live" soo sick :D Hoppas de är nån åldersgräns på de där för små barn kan ju bli rädda för henne :D Jag satt typ me munne uppe hela båda jaksona jag såg :D

Där är hela lista på alla operationer hon tog.... Man känner ju inte nästa igen henne på den där högra bilden, hon ser liksom ut som en helt annan människa... SICK!

*
*
*

Men väntar med spänning på nästa jakso då trailern var ganska hmmm... dramatisk! (Spencer!!!!) CAN'T WAIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

torsdag 6 maj 2010

Frurstrerande!!!! :@@

Ja väntar såå på min telefon!! de ha nu liksom gåått evigheters evighet sen jag förde den dit o kårjas och en gång ha dom ringt om den och de var för 2 veckor.. Men ja kelar inte vad det är som tar sån tiiid int kan de nu vara så svårt att få tag på en ny telefon och packa den o skicka den till mig?? Ja ringer just dit o skriker halsen av mig. Kan inte vänta nå länfre mer :(

Men nu ska de packas för jaa jag ska ju till Hangö över veckosslutet, SUPRISE??? Men vädret gör nog mig på helt super gott humör som tur!! Hihi!

onsdag 5 maj 2010

Klänning draamaaaa!!

Har haft helt stress att hitta klänning till avslutning/bröllopet..... Men idag då jag och Henkka var i stan så var jag in till Gina och där hitta ja en super duper fiiner sak!
Nämligen den här lilla grå/vita klänningen. Jag blev mest förtjust i dragkjedian på ryggen och sen färgen är ganska kiva och lite speciell. Men jag köpte nog inte den ändå för ja kela att om ja sku tila den iställe o sen pröva den hemma o sen skicka tillbaka om den nu sen e blää... Fast om ja tar den klipper ja nog bort di där axelbanden, hatar axelband :D