torsdag 21 oktober 2010

ÄNTLIGEN!

Tyskland 2010

På väg till Tammefors flygfältet :)

Slottet! 
Slottet i bakgrunden och alla vindruvs odlingar upp på bergena :) Och jag och min nya halsduk ;)

 Jag och Henkka före Zoot <3

 Ja sa till Jancca "att nu tänker ja ta ett foto på dig för du e så söt idag!" Hon baa neeeej! :D (Jancca e nog allti söt ;) )

Burberry huset och skårstenen!

 Några bad boys som påka på mig och Jancca hela vägen i flyget... (han i blålakki e nog ganska HOT!) ;)

 Puss!

Henkka och den fiina kyrkan!

 Första gången jag tycker att en kyrka faktist är snygg! (Gothic stil ;) )

SKÅÅL!!....... Nej vänta....... SMILE! :) 

Ost bricka sista kvällen :P

Hanna with the mouse brain!

Jepp just de haar ju helt glömmt att berätta att jag fick mina skit snygga boots på måndagen!!!

Meeeen dom var ju såklart allt förstora! Just sååå typiskt!! Dom passa på min mammas stora fötter :D så dom va nog jätte stora :D Men jag skall skicka dom tillbaka och få mindre, men jag har ju int precis tålamod till att vänta 2 veckor igen... HATAR att vänta!!

Så vi får hålla tummarna uppe att dom är perfecta då jag får dom! ;)

JAG VILL HA BILDER MERA BILDER!! GET IT!!

Jaa bilder ändrar nog ganska mycke på inläggen har ja nu märkt.. inläggena är tråkiga att läsa och man lägger int ens märke till dom. Jag vet själv att om jag just läser nån annans blog så brukar jag ofta skippa inläggena utan bilder :D för att jag typ int ens lägger märke till dom. men så e de bara.

Nu tänker alla att jag är mega tråki då jag int sätter in någo bilder, MEN DE funkkar JU INT!! Fixa de snabbt nu BloggSkit!! :(

Faaa-aan också!

Blir så sur på de här bloggspottin att jag snart slänger de i väggen..... De börja igår att ja int kan sätta in någo bilder under 2 timmar men faan dom har nog långa 2 timmar dom för kan int ännu heller sätta in någo :( Voi kaki bulla!!!!

Hjälpte just min syster att välja uggin :D de tog bara en halv timme! Men de va nog bra att hon tala med sin visa lilla syster först för annars sku de ha kommi hem färggranna och svårt att matcha med och obarnvänliga uggs? Hmmm?? De sku int ha blivi till nånting! :D


Nu ska jag oc sova för imorn är det min FÖRSTA dag på skolan!! Wish me luck!!

onsdag 20 oktober 2010

Hos MIJ? ikväll!!

Sitter hos Mimmis Idas och Jussas och idag ska vi ha mys kväll här!! Vi ska dippa grönsaker och dricka tee och äta smörgisar :P Väntar bara på att Jellu och Lina ska komma hit så vi kan börja :)

Var faktist till Stockann före ja kom hit och köpte två skålar och en tallrik super söta men ganska dyra så därför köpte ja bara 3st ;) och köpte dom faktist med mitt fina present kort som jag fick till födisen av Mia, Santtu, Jasse, Sarina och Tintti! Tack massor!



Och faaaaaaaaaaaaan när det här blogg skite ska stärva!!! JAG VILL JU SÄTTA BILDER HIT!!!!!!!!!!!!

tisdag 19 oktober 2010

Back on track liksom ;)

Jepp nu e ja då bäkk in Finland efter en rolig Tyskland reissu!! tänkte ja sku berätta lite va vi ha gjort :) Lite slött bara då man inte kan ladda upp någo bilder nu på 2 timmar :S

Nåja så vi stack iväg på fredag moron/dag till Tammefors där vi sen tog Rayanair flyget till Frankfurt Hahn. Där var Henkkas pappa och Anttu ( Henkkas systers pojkvän) och möta oss på kvällen. Sen åkte vi bara neråt och neråt mot staden Zell och floden Mosel. De va ganska coolt för dom där vägarna var helt super krokiga och så var det ofta mega stup ner :D Sen hade Jessi lagat en super god välkomms paj!! Vi va ganska slut så vi for väl ganska tidigt o sova första kvällen (minns inte helt har gjort så mycket på det här lilla veckoslutet så e riktit råddi :D)

På lördagen var Jag Henkka Nikke och Jancca till Trier, Tysklands äldstaste stad. Där gick vi omkring i butiker. Det vara bara så synd att ja inte hade så mycket med pengar för jag hittade såå mycke fiina skor där :( Men en skit snygg kofta köpte jag, som jag är super nöjd med :) På kvällen då vi var tillbaka for vi ut och äta till en lokal restaurang i Zell! Det var Henkkas pappas 50års födis middag! Riktigt mysig restaurang!

Söndagen for vi till ett Zoo uppe i bergen. Det va påriktit sååååå mycket bättre än nå skit högholmen och där var dubblet midre djur än i HH. Djuren var mycket friare och man fick pajja dom och mata dom såå mycket roligare än HH! Där fanns också en mega bergodalbana som vi for i och de tänkt komma ut från alla håll åt mig :D HUH!!! Och efter det såå for vi och köramikrobil.. De va heelt okej men ja hade nog förväntata mig nått mer.. Jag mådde ganska dåligt efter hela zoo besöket för vi åkte en mega super sportbil som Henkka o Nikke lekte med helt fullt och jag och Jancca hamna sitta i bakssätet och må dåligt i alla kurviga vägar som dom körde minst 120km/h i... HUH! Så min mikrobils körning sluta efter 19 varv då ja börja må så perkules skit. Men satt snällt och kolla på då resten körde de 40.

Igår på måndagen så Åkte vi alla "barnen" till Koblenz och kolla outlets men hitta nog inget där. Sen stack vi till Köln och det är jag glad att vi gjorde för det var nog en kiva stad!! Mega stor och FULLT med butiker! Och en skit snygg kyrka! Faktist första gången jag tycker att en kyrka är snygg :D Där gick vi och åt musig kinensisk och gick deras mega långa gå gata (50x längre än hangös :D) Anttu hitta en klocka åt sig för 90 000€ ;D Fullt med sneakers butiker :)
Sen ville vi ha glass för vi hade hört att deras glass portioner är mega! Så gick vi in i en men där fräste bara käringen för att hon sku stänga efter 15minuter så vi ville int bli där o åta så de blev ingen Eis.. Till sist tog vi Domkyrkan.. och den var mega!! Fick inga bra bilder innifrån och vi glömde heelt att gå upp i tornen så jag nu ågrar att vi inte gjorde :S
När vi kom hem så hade Jessi laga Pasta Carbonara :) Namm!! Efter det kollade vi sista episoden av Solsidan! (Som vi hade börja kolla där. En svenskt humor serier! Rekommenderar!!!)

Och idag packade vi och stack iväg till flygfältet och tog flyget tillbaka till kalla finland... Vi körde Henkkas pappa och Jessi till deras bil och där kom jag ihåg att jag hade ju int fått ta med min ansikts creme och dödö i flyget på fredan så dom hade sparat dom där tills jag kommer hem... Så vi fick köra tillbaka efter dom ;) Uuups.. Mitt minne är som en mus (fast det egentligen heter att det är som en gulfisks men mus låter roligare ;))


Och nu ligger vi på soffan och bara slöar!

fredag 15 oktober 2010

Problem på SyrransGarderob, någon annan?

Jag har haft problem med att post upp kläder på SG. Där när man har skrivit allt och satt in bilder på plagg och ska klicka på spara för att komma till att publicera det så kommer jag aldrig till publiceringen det bara laddar och laddar?? I dont get it?? Har nån annan haft samma problem som jag eller är det min mycket ainutlatuinen dator som har vatukoppor?

Blir så arg när ja sku vilja sätta upp fullt men int kan :( Help me please!!

Idag drar vi iväg!


Hej å håå allihop!!

Good to know ;D

Hahah i dont get it men ALLTID alltid! när jag får så där liite pissa hätä så orkar ja it bara fara på vessan utan väntar att de ska gå om o så håller ja på så i nån timme o sen märker ja mittiallt att ja typ håller på o pinkka på mig liksom heti!! Men varför gör ja så??? Varför int bara fara genast?? 
Nån annan som e lika freaky som jag :D