lördag 13 november 2010
Lakko!
Kom på en annan bra grej, att jag tänker börja en Alkohol lakko (men Dock först efter lördagen då jag ska fira min vän Max imoron!) så det kommer inte att bli någon spettsad glögg för min del inte först på Julen! Jag skriver det hit så att alla vet och läser det här (för jag är glömmsk!) senast så glömmde jag ju att jag hade karkki lakko och åt lite patukkan och det ena och det andra o kom först på efter några dagar att ajjoo de va ju lakko ;)
fredag 12 november 2010
Nu är det bestämmt
Bästämmde mig just för att bli Jellus treni kaveri till Gym2000 i åbo (dock vet hon nog inget än men ... hahah!) skööönt nu ska denna brud bli i topp skick till resan (hoppas vi ju iallafall!) nääe ja ska! De e bestämmt! Ja tänker dra Henkka med i det här så man har lite att tävla med ;)
Men nu back to work! De hörs som värsta minglet ute i salen :D måst fara o kolla vad som händer där ;)
C ya late, cupcakes!
Men nu back to work! De hörs som värsta minglet ute i salen :D måst fara o kolla vad som händer där ;)
C ya late, cupcakes!
Mökötys!
Ja blir så arg på syrrans garderob har deras MAX bild storlek som 1MB de e ju super lite.. o min kamera har alltid mera och nu har ja inget program på datorn som kan minska bilderna :( buhuuu!!! Och jag som hade tagi fullt med bilder och hade kunno iver på att sätta int lite kläder dit but no!!
Och dessutom regnar det och jag skall snart på jobb! Viiilll intt!!!! :( Ja e nu mökö!!
Och dessutom regnar det och jag skall snart på jobb! Viiilll intt!!!! :( Ja e nu mökö!!
Tipsing!
Vi pratade i skolan om balsam och elektrist hår nu till vintern och flickorna där berätta att i duschen när man sköljer bort balsamet från håret borde man ha på kallt vatten det stänger liksom håret på nått vis och ehkäisee håret för att bli elektriskt. Så där har ni pröva på det i några veckor, det håller jag iallfall på med! Och också då ni fönar håret så där finns ju den där kalla blås knappen så den ska man också andvända sen då man är klar med fönandet så att hårsäckarna stängs! ;)
Ett annat tips som har med det kallavattnet att göra är att om man har celluliter så skall man med is kallt vatten skölja på platser där man har just före man går ut de ehkäisee också dom att bli större, högre grads celluliter än vad du redan har! ;)
Sist och det viktigaste!! Tänk på världen och gör det här, för det gör jag ;)
Kan inte sluta fundera på...
......... Jaaa mina boots :D låter säkert helt sjukt men så e de!! ja e riktit käär i dom!! Och ja har märkt att jag försöker hitta på orsaker att gå ut från huset så jag får ha dom på mig :D så jag är riktigt nöjd med dom!
Dom e heelt grymma!
Lopputyö?
Go moron eller godag kanske mera.. steg ganska sent upp så de e nog gomoron för mig ännu :D Mina planer för idag är att skriva lite på mitt slutarbete och sen har jag faktist jobb på kvällen (men imorn är jag ledig så då blir det FEST!)
Ja håller på som bäst att skriva på mitt slutarbete och de e nog helt roligt menganska jobbit då alla böcker ja har e typ på svenska och en e på finska.. Men de e nog rikit bra jumppa för huvudet.. Har fått hela 7 och en halv rad skrivet, men det tar ganska länge då man ska försöka översätta från svenska till finska! har fått ringa några samtal och skriva in på Facebook och frågat lite att de riktit är?? :D men månne de nu inte börjar bli till nånting!
Ja håller på som bäst att skriva på mitt slutarbete och de e nog helt roligt menganska jobbit då alla böcker ja har e typ på svenska och en e på finska.. Men de e nog rikit bra jumppa för huvudet.. Har fått hela 7 och en halv rad skrivet, men det tar ganska länge då man ska försöka översätta från svenska till finska! har fått ringa några samtal och skriva in på Facebook och frågat lite att de riktit är?? :D men månne de nu inte börjar bli till nånting!
| Den blev väl visst upp o ner men va gör nu de! |
Nu ska jag ta en dusch och sen ska ja fara o kolla om dom sku ha ett Word program till salu nånstans! (Har inte det på min egen dator..)
torsdag 11 november 2010
Min dröm!
Vet ni vaaa!! Hahha sååå perus på någo vis.. :D Jag drömmde inatt att Kenza och Tyra surprissa mig nånstans (kommer inte ihåg var!) Och så for vi och åka limousine och det var e crazy driver som körde säkert 150km/h förbi alla bilar och vi bara skrek där bak :D men sen kommer ja int ihåg mer :D
Nåja men nus ka ja dra iväg till stan ensaväng... Sen ska ja börja ficka på mitt sluuutarbete :(
Nåja men nus ka ja dra iväg till stan ensaväng... Sen ska ja börja ficka på mitt sluuutarbete :(
Ja slutar väl av att kommentar då!!
Siis ja fattar int för varje gång ja skriver en kommentar på nån inlägg så kommer det upp det där konstiga ordet som man ska skriva före dom kan godkänna min kommentar. Sen så när ja ha gjort de så kommer de oftast att dom måste vänta tills de e godkänt så väntar ja.. Men min kommentar kommer aldri sen upp... För ja ha allti sen vari o sen om personen ha skrivi någo till baka eller någo o då finns int min kommentar kvar mer :( Buhuuu!!
Missing is a good sign, rright??
Blev just helt tår ögd då jag fick prata med en mycket saknad vän ;'). Min bästa kompis från stan ringde mig och vi pratade säkert i en halv timme om allt möjligt men dock inte nära på allt vi missat tillsammans sen jag flyttade från Helsingfors. Saknar henne och hela min underbara klass jag lämnade dit :( vill se dom allla NU!!
Vi ska kanske träffas på fredan då jag far iväg till Helsingfors med mamma, hoppas vi träffas!! De sku vaa så rolit!! Och bara få umgås en stund! :) Och jag bestämmde mig att jag skall nog fara till Prakticum på nån behandling till dom. Och se hur dom har de, för hon sa att det nog hade ändras ganska mycke sen jag och 3 andra flickor sluta... Hoppas att det blivi bättre!!
Saknar sååå mycke!! :(
Vi ska kanske träffas på fredan då jag far iväg till Helsingfors med mamma, hoppas vi träffas!! De sku vaa så rolit!! Och bara få umgås en stund! :) Och jag bestämmde mig att jag skall nog fara till Prakticum på nån behandling till dom. Och se hur dom har de, för hon sa att det nog hade ändras ganska mycke sen jag och 3 andra flickor sluta... Hoppas att det blivi bättre!!
Saknar sååå mycke!! :(
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


