tisdag 16 november 2010

Min dag ha vari ganska råddi. Börja skolan kl.9 med Lymfa teori men det vissade sig att jag borde ha vari och ha Erikoisehostus iställe så efter mat pausen så bytte jag grupp :D (o de va nog mycke kivogare!) Vi var till en butik typ som punanaamio och kolla på olika Fantasia smink grejjer, sen va vi också till en tukku o kolla! Så planera vi vad vi ska göra och vi kom på 11 olika sminkningar som vi ska göra
  • Rock sminkning (den första!)
  • Vuosiluvut (jag har 80's ;) )
  • Års tider (Jag fick hösten)
  • Eläimet (ja tror ja lagar zebra)
  • Kauhu
  • Dans sminkning (ja tog balett)
  • Mummu sminkning
  • Att vi sminkar oss till män
  • Sago sminkning (typ tinkerbell, sagan om ringen stil typ)
  • Nude sminkning
  • Bändi (vi sminkar oss typ till Spice Girls och försöker få oss att likna dom + kläder o rekvisita!)
De ska nog bli intressant att se hur allt de här kommer att bli :D Och om vi kommer att hinna med det! 

Har haft värsta angsten och stressen idag för då jag prata med en flicka från klassen om slutarbetet så sa hon att hon redan hade typ skrivi nå 10 sidor?? :O så då fick jag nog liite panik!! Och ja börja fundera på allt möjlit, t.ex. de att ja int har någo skriv program så ja kommer int få skrivet först på veckoslutet på Henkkas dator och aaalt möjlit :(
Men jag fick ner laddat Open Office som e typ som Word så de lätta lite!! Så nu ska ja nog börja få skrivet något!

2 kommentarer:

  1. ta bilder å lägg hit sen på de olika sminkningarna! :)

    SvaraRadera
  2. Jooo de ska jag göra!! Eller vi måst ta bilder då dom ska till vårt portfolie så dom kommer nog hit sen ;)

    SvaraRadera