lördag 17 december 2011

Night Market

Hellou! Har inte varit på datorn på flere dagar och märkte idag först att vi faktist har internet i rummet :D Idag körde vi en bit till Kamala Beach. Först verkade det som en dålig plats för morgonmålet vi åt på en restaurang där var helt bläää.. men då vi kom till stranden så var det nog en riktit kul plats :) Fullt med Svenskar vilket jag gillar :) fast det var nog lite muligt hela dagen och mini rengdroppar kom det också ett par gånger men inget farligt! Efter några timmars stekning så körde vi till Hotellet och böt om och vidare till Karon där vi åt Lunch, det blev springrolls och garlicbread :P nam! Efter lunchen körde vi en halvtimmes väg till Night Market i Phuket Town. Fast det blev en lite längre halvtimme då det började spö regna halvvägs så vi måste stanna och vänta att regna slutade :D annars hade vi varit genom sura :D Ohhh night market är nog en cool grejj här i Phuket, lönar sig nog att åka dit och kolla, vi har redan varit där 2 gånger :) och det är en mega kvällstorg grejj men trippelt störe och 1000 gånger bättre! :) Idag köpte jag bara julklappar ;) Men om man är känslig för djur och sånt ska man absolut skippa ett hörn i night market där dom har små små hundvalpar och kanin babisar i burar :'( Jag gick där förbi förra gången och man blev nog jätte lessen :( Men dom had nog rent vatten och mycke mat i burarna (kollade det!) och dom såg nog ut att må bra inga infektioner och inget att dom skötte nog om dom men det såg ju hemskt ut :( så ska inte djur säljas :( Men annars är det en super plats att hitta prylar och massor med snygga kläder hade dom också :)

Här under är några virkade plagg jag köpt här :)
 Orange virkad kort t-sjorta med fransar, skiiiit snygg!!! 

 Shortsen och klänningen köpte jag av en strand försäljare här, finns massor av dom och några av dom säljer riktit fina grejjer. Men man måste bara kunna pruta :D Jag är SKIT på det :D Har blivit lurad många gånger här :D Och dessutom hade jag svårt i början med valutan då jag inte förstod hur mycket bath var i euro så de blev lite råddigt men nu har jag börja förstå det bättre :D

1 kommentar: