måndag 14 juni 2010

JobbJobbJobb!

Idag var jag på Ulla-Dress och jag fick öppna själv (de kiva ;)) De va helt grymmt råddigt där efter lördagen så jag hade nog gaaanska mycke jobb på moronen.. De va nog helt okej dag liit slött att vara ensam fast min chef nog sprang där ett par gånger men han hålls nog aldri länge där.
Senare på dagen fick vi ett nytt märke Holebrook of Sweeden. De passar helt utmärkt till hangö för de e rikit sån där kärren fiilis ;) Jag blev faktist helt fullt förtjust i en tröjja, blå vit randig bomulls stickad ganska tjock, skit söt!

Sen kom jag hem och min ljuvliga Henkka hade laga en amazing dinner :) sen åt vi och kollade på Rob Dyrdeks Fantacy Factory... Myyysit!!

Nu i bastuun!! Mooi!!

söndag 13 juni 2010

Tivolii!!

Så igår var det då min första dag på jobb i Tivoli som plockare. Jag ha vari ganska nervös i några veckor för det, men det var nog heelt onödigt! För hela henkilökuntan är helt super kiva och hjälp samma, så allting gick riktit finemang :) Jag hade nog tänkt det skullae vara jobbigar än vad det var (..men ja säger nog ändå int att det inte var jobbigt..) men det var på samma gång jätte bra fiilis och rolit!! det var ganska svårt att motstå att int fara och dansa då det helatiden kom bra biisin ;)

Så jag väntar nog absolut på nästa veckosluts jobbturer!!!

fredag 11 juni 2010

Whitney Houston keikka!

Mamma hade köpt åt mig och min syster och henne biljetter till Whitneys keikka. Först var jag ganska innoissaan men sån då det börja komma dåliga nyheter om hennes kiertue så börja jag nog ganska mycke fördomar om hela keikkan.. Men det var nog bara pakk och på att fara med då mamma hade bjudit med oss. Hade dessutom haft huvudvärk typ hela dagen så det gjorde ju inte heller saken bättre. Nåja men väl i hartwall arenan så var våra platser nära scenen men så att man inte såg ett piss.. Bra platser man får för dryga 100€ biljetter.... Nåja men vi fick nog sen byta platser, vi for breve Henkkas mostrar och sitta :) MEN sen då jag imisstag kollade bakåt så hade jag en slåknad kvinna bakom mig som STOR brädde på sina ben... och hon hade faktsit en kort klänning på sig......... så där var min konsärt förstörd!!! Jag skrek till helt fullt UJJJJJJJJJJJJ av förskräcknad!!!!! och hon reagera inte någo :D :O Creapy people!!!

Mamma tyckte att det inte skulle vara nån lämppäri men det var det ju... Axl Smith!! Han va helt SUPER!! Kunno energiapakkaus :D de va rolit och se/höra på...

Sen tog det faktist inte länge för än själv stjärnan steg ut på scenen!! I klädd glitter leggings och en lång läder kavaj/väst.. Och med en stor mage..... (Ja sa genast att "Shes pregnant"!!) Nå de var nog helt bra fiilis men alla dom där höga tonerna eller vad det nu heter så gick nog heelt åt perse... Men hon rädda allt ganska bra med lite skämt prat och storyn hon berätta efter typ varje låt... Men jag tycker själv att jag fick mer fiilis mot slutet och det värka nog alla andra också få.. Det var bra när Riita (Henkkas moster) sa i början att "kannustakaa sitte" fast hon e skit :D och det gjorde vi och alla andra med, så det fick nog upp fiilisen ganska bra! Att ingen buu nog int ut henne eller nått!
Men det jag tycker att är rude är att när man börjar gå ut då artisten säger "första" gången Good bye! För hej halloo dom kommer tillbaka!! Thats a fact!

Men helt okej konsärt. Prisena sku ha kunna vara en aning lägra nog! Och så borde hon kanske ha drukit liite hett vatten med honung i för hon steg ut och börja sjunga... :D För ibland hördes det faktist som om vi sku ha vari på nå rock konsärt :D No kidding :D

tisdag 8 juni 2010

Så lat blogist jag varit!!

Ha nu ett par dagar fundera på att jag booorde nog skriva men jag har inte bara orka! Hade mega krapula på söndan och på måndan somna jag typ genast på soffan några timmar efter jobbet. Jag ha nu vari helt mega trött eter jobbet, när jag inte alls är van att stå och betjäna nå kunder i 8 timmar :/ Men jag fyndar varje dag kläder som man KAANSKE boorde köpa åt sig ;) Jag hitta faktist ett par skit snygga "harem" farkkun som jag absolut ska ha! Dom va helt jätte söta! Fast jag nog sa att jag inte sku köpa nå kläder alls den här sommaren men nog måste jag ju ha liite nya kläder på jobbet/jobbena!!

På tal om det så börjar jag få mega fjärillar i magen för kommande veckoslutet då jag skall första gången på jobb till Tivoli :S HOPPAS att det är någolunda tyst att jag int behöv stressa helt fullt där första dagen... Och imoron ska jag och skriva kontraktet och kolla turer! JÄNNÄ! :D

fredag 4 juni 2010

Purplelish!!

Jeee jag fick mina ur snygga highheels igår kväll.. Min mamma var efter dom till stan när hon tillika var till frissan där.. Dom är skit snygga, grymt bekväma ;)

Jag kan inte sluta påta på dom :D och idag på moronen så satt jag dom genast på mig och traska om kring med dom här tills jag sku off till halkbanan :D Jag är som nå liten flicka som just ha fått en ny Barbie :D



onsdag 2 juni 2010

Summer 2010!!!!

Den här sommaren ser ganska stressig men lärrorik ut för mig.. Jag kommer vara på Ulla-Dress/PeakGant affären nästan varje dag typ.
Men jag fick ett till jobb på..... TIVOLI!! som plokkare på veckoslutena!! Jipiii!! De väntar jag nog grymt på! De ska bli helt rolit med liite annat jobb på sidan om också :) Så ni hittar mig i Ulla-Dress på veckorna och på veckoslutena i Tivoli och söndagarna har jag troligt vis somnat på stranden :D

Sen ännu om jag hinner så kommer jag väl att göra pedikyrer och manikyrer på någo lediga dagar som kaaanske ploppar upp :D



De kommer bli en ljuvlig sommar!! .... Nu tänker jag bara ta en liite tupplur och sen fara till stan och kolla på hihgheels och slipsar :D

tisdag 1 juni 2010

2 skede......

Va ska ja nu säga.... Allt annat gick bra men jag tänkte köra på en tant med 3 ungar med sig.... Jag är exträmt bra kusk och jag väntar sååå på ikväll då jag ska köra ensam upp till Helsingfors eller på fredan då jag skall köra ensam till halkbanan.... Fuck!!!! Kanske jag bara borde sluta kosmetolog linjen och börja bli taxi kusk... Jag sku säkert ha fullt med customers!!!!!! NOT!!!!

Ajjoo!!

Ha ju helt glömmt att berätta här att alla dom där klakskorna som jag bestöllde från nelly såg ut som nå hor/stripp heels!!! Nasty! De hatar jag med nelly när allting ser så grymt bra ut och sen när man får det så är det helt bara skräp!

Tisdagggg!

Nothing interesting happening today... Jag skall bara och köra andra skedets någo juttu idag, de är lite pirrit nog :S Tänk om jag e helt skiiit!! Ouu noou! Hoppas jag inte får den vita golfen för när jag tididgare ha kört den med Henkka så ha jag allti fått kärring stop.. flera gånger tillochmed :S :S "Nåjaaa sluta tänka på det nuu Hanna!!"
*
*
*
Tur så ska jag och fixa mina ripsin efter det ;) "blinckblinck" de blir kul! Det har fallit ganska många åt mig (kanske jag inte ha behandla dom så snällt...) så nu ska jag vara super snäll med dom i fortsättningen :)
*
*
*
Senare ikväll ska jag köra upp till Helsinki.. blahh :( sku inte alls orka men måste ju då det är vår sista skola dag imoron såå.. Liite synd då man knappast kommer att se alla under sommaren :(