torsdag 20 januari 2011

HEJJ ALLIHOPA!!

Ojj ojj  nu e ja glad!! och nu först älskar jag min gammla goda telefon (som snart bilr ut bytt mot en slightly newer one) ;) och min grandma till dator jag har! För gissa vad! Ja fick just efter en 2 timmars strid med datsik och telefonen nettin o fungera via telefonen till datorn! Och för nån dagen sen så berätta jag ju hur min dator int ens tog emot min telefon via usb!! This is a miracel!! Så nu efter snart 2 dagars no netti så är jag back in buisness och blogging! LOVE IT!!

Så de kommer att bli en hård match att snaaaart luopuu från min gamla pärla till telefon :( men rätt kul också med en ny pärla att leka med ;) Men den som jag påriktit borde uppdatera är nog min dator!!! Den e nog så slow och grumppy!

(Men den här nettin e nog piki liiite långsammare ;))

Bilden har inte nått med inlägget att göra :) tog bilden i Sportia för nån vecka sen...

tisdag 18 januari 2011

Red lips!

Faan ja ville så sätta den där bilden som jag just satte till FB hit iställe! Men min telefon eller dator tar inte emot varnadra att då jag kopplar min telefon med usb jutskan i datorn så händer de int någo :( Så ja tänkte att om jag snabbt sätter bilden via telefonen till FB och sen snabbt kopsar den via datorn och snabbt raderar den så att ingen hinner märka den, men sen så hade jag redan fått 2 likes och så tog ja imisstag bort den sen fast ja nu sen hade kommit på att ja sku lämna den på FB så jag satten den in på nytt med bild text också :)

Sori lite råddig text ;)

Tog ingen bild på make-upen som jag gjorde! Blev så miss nöjd! Har ju inte gjort en riktig fest make-up sen över ett år tillbaka! Men sen blev jag nog förvånad när läraren sa att hon tyckte den var bra och jag fick en 2 av 3 så sen var ja väl helt nöjd ^^ och imoron har vi Erikoisehostus och ska göra oss till älvor :) Så då lovar jag att ta mera bilder! Fast de blir igen en gång med min usla telfon då min mini kamera e sönder :( I'm soo sorry!! Borde ha tagit "stora" kameran me!!!! grrr.....

måndag 17 januari 2011

Kiwi!

Ja vat inte varför men jag åt kanske för en timme sen eller 2 en sallad, sallad och lite mozzarella och nu har jag magen helt jätte sjuk (och nej de e inge laktos juttu, för de har ja nog men de här var laktosfri och de e int alls samma tummy aches..) :( och de ha vari nu varje gång jag ätit :( int kiva alls!

Nu tänker jag iallafall ta lite kivi... kanske de hjälper!

Make-up cruise!

Nästa veckas torsdag fredag ska jag och några andra flickor från vår skola på risteily Silja Europa! Det blir nog inte någon shoppingtur in till Stockholm (som jag hade hoppats på!) utan vi ska göra pika make-ups torsda och fredag på båten. Men det blir nog fest under natten! haha! Ojj de ska nog bli kul! Ha ju inte ännu vari ut med mina klass flickor så ser riktit massor fram emot kryssningen! Kanske vi får nån discount i parfym butiken.. hehe.. knappast, men man kan ju alltid hoppas!

Leopard eyes!

Ou gaad! Ja har nog ett ap minne för idag fick jag veta att vi imron har smink prov iskola och jag hade helt glömmt det så tänkte just få hjärtattack när jag kom på det :( JA vill int ha!! De e så svårt tycker jag... Siis nog kan jag sminka men uusch jag hatar det när det sen gradas och man e under pressure...

Kanske ja slår till stort och drar en leopard look :D

Fyy faa aan!!!!!

Ja berätta ju tidigare om min natt och så att ja int typ alls hade sovit.. Men sen så tyckte ja nu att moronen börja helt okej bort från att jag hade gått en bit till skolan då jag märkte att ja hade pedikyr sakena hemma så ja fick fara efter dom men jag hade starta så tidigt så de va ingen panik! Sen i skolan tyckte jag att allting gick bra hade ja en pedikyr (tur så kom ja ihåg att fara efter pedikyr sakena, annars sku dagen int ha börja så bra ;)). Men så tänkte ja att ja lite sku ringa till kela och fråga om mitt studiestöd som jag int ännu ha fått (har varit utan det redan i 2,5 månad...) och undra hur dom ha edistyy. För de bara fattades ett papper som rektorn sku skicka in, men hon hade int gjort de...
Nå ja så prata vi om tuntkintona och jag blev ganska glad att snart har ja typ hälften gjort!! jipii! Sen när ja sku gå hem så prata ja lite med rektorn om kela pappret att om hon har det att om vi kunde fixa de imoron. Sen blev hon typ lite sur att de va jag som borde ha pappret. Nå så ringde jag till Kela och tog redan på lite och först visste dom int att vad de va dom sakna för papper "alltså vad är det för papper vi behöver av dig?" "mikä paperi se oli, tiedätkö?" Dåååå rök mina närver! "jaa ni vet int ens va de e för så jävla viktit papper som ni behöver för att kunna ge mina pengar!! Och så frågar ni ännu till av mig va de e för papper??" Siiiiis mitä vittuu? Här ha man gått typ penglös i snart 3 månader och ni vet int ens vad de e för papper som saknas för att ja ska få pengana mina så att ja kan leva "någolund normalt".......

Så min vecka börja int så jävla bra! Så när ja sluta så for ja till butiken köpten en godis påse och min favvo dricka Coca Cola Light ;) Int för att de nu ha hjälpt ett dugg för nu har ja bara ont i magen efter några godis :( faa an också!




Tänk om man sku ha en sån här varje dag hemma och vänta, då sku nog vilken som helst deppiga dag i skoal/ på jobbet bli super! :)

Go moron alla!!

Go moron!

Sitter sombäst på min soffa och bara ugglar typ! Ha int sovi ett dugg inatt :( för jag får aldrig sömn utan Henkka så ni kan gissa hudan natt jag haft :( int kiva alls! Så nu ska jag då ta mig till skolan och ha kundbetjäning direkt på mron -.- och föröska se glad och pigg ut.... Och usch de låter som om de typ sku regna där ute :( Nej nu måste ja nog ta och laga mig klar!!!! HejDÅÅÅ

söndag 16 januari 2011

Sitter i Åbo och grubblar!

När jag öppna dörren till min kämppä idag fick jag en chock! Jag hade ju lämnat hela huset upp och ner! Och de ska man ju faktist int göra om man e länge bort för man vill ju att de e fint o så dom man kommer tibaka! Iallafall om man int helt trivs... Så jag städa och laga mat tillika, ja va så hungri men ändå så arg att de va så råddigt så jag gjorde båda saken på typ samma gång ;)

Men nu har jag typ hela vs funderat på om jag borde börja gå på hot joga? Ja sku helt jätte gärna vilja test på de. Och jag ha hört massa bra om de av min goda vän Janina! Men nu funderar jag att vad hjälper det egentligen? Hjälper de kondisen? Tar de på musklena? Ja har ingen aning och ja sku gärna vilja veta mer om det! Så om ni vet så tell me! :)

Nu ska ja fara o sova så ja vaknar tidigt imorn har moron tur imorn som börjar 8.30 -.- usssch! 




Söndag

Så idag är det den dagen då jag skall "flytta" tillbaka till Åbo... JA VILL INT!!! :( vill ju vara hemma och mysa med Henkka och Spanky! Och livet känns mycke enklare här hemma i Hangö. Men de e nu bara att ta sig dit, men urk! Och dessutom har jag en massa saker som ja måste släpa dit... Ja sku int alls orka!

Nu tänker jag sluta angsta och berätta lite om går kvällen! Vi satt hos Victor och spelade Rappa Kalja! Och de e nog de roligaste spelet som finns! Så min dag slutade riktit bra, fast den hade börja lite rostigt! Vi spela ända till 12 typ! Sen körde Samuel hem mig och Jussa och resten for ut!

Men nu ska jag ta en lååååååååång dusch och börja fixa mig klar till lähtön! Vi far med 4ans tåget med Jellu och Jussa!