onsdag 7 juli 2010

Skönhetsdag??

Igår han jag itn alls skriva i bloggen, för genast efter jobbet så hade jag franshuolto och det tog dryga 1 och en halv timmen och efter det var klockan nästan halv sju och sju hade vi varattu pöytä i Makaroonitehdas...
Men nu forsätter jag berätta liite om frans huolton. De va aldri på det viset tagi sjukt men igår såå såg jag faktist ut som om jag sku ha lipa/doka en hel vecka. För när hon teippa ner mina undre fransar med silikon "teipp" så for de tror ja lite för långt att de hela tiden rörde i mina ögon i en och en halv timme... Och ja våga int säga åt henne att de tog sjukt utan ja bara låg där hela tiden.. Usch de va hemst.. Men ja kom nog ut därifrån med über snygga lashes men med grymmt röda ögon... Autch! Sku nog sätta bild men de ser så gross ut så ja iss nog int :( Tintti trodde ida typ att ja hade krapula så de måst ju se kunno paha.. och va ha månne alla kunder kela när ja ha stått bakom kassan i Ulla?? :S

Sen efter allt ögon piinas så for vi med Henkka till Makaroonitehdas och käka. Jag fundera på PestoPasta och Bolognese men ja beslöt mig sen att ta Bolognes vilket som var ett misstag.. Portionen ar stor, att de va ett pluss för dom brukar oftast va små men de maska helt som en färdig köpt annos... Och sen fråga ja faktist om ja sku ha fått med extra vitlök för ja hade så vitlöks himo päällä.. men nej "kokit ei tykkää ku vaihtaa niitten reseptii" "ööö nå jahah men de e ju jag som ska äta de??" tänkte ja för mig själv... Sen kosta vattnet 2.50€ och bröd som dom fråga att "haluteko te leipää" så kosta 4.50€ som va tortt och som man bara fick nå olivbalsamicodipp blandning av som man sen sku dippa de i. Att de va nog liite så där "Njaaa!"..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar