onsdag 19 oktober 2011

Ammattikriisi # uno!

Studera ju som bäst till kosmetolog, men det är just nu nog det sista jag skulle vilja jobba som.. Vet inte riktit vad de beror på om det blivit dålig smak i mun efter allt i Prakticum eller vad det är men jag vet bara att just nu är det inte min grejj! Men jaga har själv dragit mig in i leken och tänker gå till mål och få papprena på att jag är en riktig kosmetolog. Det är faktist bra pappar och kan användas i mååånga sammanhang! Men nu har jag börja fundera på framtiden vad jag vill göra, vill jag studera vidare eller söka jobb som en försäljare nånstans typ stocka båt .. m.m.. Och kommit fram till att jag vill nog fortsätta studera. Men vet nog inte ännu till vad. 
Här kommer några yrken jag har funderat på och faktist en längre periord! 

1. Stylist! Det har jag funderat på längst, och det skulle vara intressantast tror jag eller... 


2. Maskerare! Märkte i skolan när vi gjorde exträma sminkningar att de va skit kul och det trivdes jag med, se det är ett yrke som intresserar mig massor. 


3. Sjuksköterska så att jag skulle få sticka botox. Jag vet inte varför det här intresserar mig, för jag hatar nålar och mår inte bra då jag ser när nå sticker dom i mig men ändå så är jag jätte intresserad i just botox och fillers och det där :)


Sen jag var lite har jag tänkt på flygvärdinna/parfymförsäljare på båten. Vet inte hur jag har conectat dom till varann. Tycker det är kul just då man har lite annorlunda jobb shiften att man sen slipper till andra platser och ser fullt med olika människor och sen slipper man hem för kanske en vecka och tar det lungt och sen tillbaka igen. Jag tror faktist jag inte sku ha så svårt med det där att vara typ en vecka eller längre i streck på ett jobb utan tvärt om faktist! 




3 kommentarer:

  1. åh! apropå flygvärdinnor och sådant har du sett Pan Am? Serien alltså. Så underbar gör att jag skulle vilja resa tillbaka i tiden och bli flygvärdinna.. (eller bara bli det allmänt)

    (http://www.tv-links.eu/tv-shows/Pan-Am_27136/)
    ^om du vill kolla :P :D

    btw, hur blir man stylist? :/

    btw2, din blogg är underbar :D

    SvaraRadera
  2. Pan Am e super serie som jag kollar på bara för att flygvärdinna e något jag alltid vilat bli :) Men det var nog mycket mer glamouröst yrke förut än vad det är nu och mycke tungt. Känner en som är flygvärdinna och tar in till skolningar, men har inte ännu vågat ta steget att ringa henne och kommer nog knappast göra det förrän jag gått skolan till slut eller bestämt mej att det inte alls är min grej :) Men det är nog bar och fundera i tid vad man vill så att int man mittiallt står där utan möjligheter. Har du funderat på typ dendär Make Up Stores skola i Stockholm? :)

    SvaraRadera
  3. http://www.novia.fi/skonhetsbranschen

    SvaraRadera